2011. 07. 04.

TEJSZÍNES VANÍLIÁS MEGGYES GRILLÁZS TORTA

Ennek a tortának van története. A munkahelyemen rádiót hallgatok délelőtt (Klassz-at) és az egyik vidéki kitelepülés Kecskeméten volt, ahol egy ottani cukrászmester elmesélte, hogy miből áll az Ő híres-hírös tortája.
Megjegyeztem a hozzávalókat és még aznap el is készítettem.

Én ilyennek gondoltam, a végeredmény szép is volt és nagyon finom. A grillázst egy kicsit elméreteztem, de mivel elég macerás nem is volt baj, üvegbe tettem és később több sütihez is használhattam.






TEJSZÍNES VANÍLIÁS MEGGYES GRILLÁZS TORTA:
Hozzávalók:

A tésztához:
5 tojás
5 evőkanál cukor
5 evőkanál liszt
1 csomag sütőpor
pici só
1 citrom reszel héja
5 dkg olvasztott margarin


A vaníliás krémhez:
1 csomag vaníliás pudingpor
3 evőkanál cukor
4,5 dl tej


A tejszínes krémhez:
4 dl habtejszín
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag habfixáló


A meggyes krémhez:
1 üveg meggybefőtt
1 csomag zselatin fix


A grillázshoz:
10 dkg cukor
10 dkg dió
pici olaj




Elkészítés:

 tésztához a tojásokat szétválasztom, a fehérjéket 1 evőkanál cukorral és pici sóval kemény habbá verem. A sárgákat a maradék 4 kanál cukorral, az olvasztott margarinnal és reszelt citromhéjjal géppel 4 percig keverem, majd belekeverem az 5 evőkanál lisztet, a sütőport, végül a tojások felvert habját.


Alufókiával bélelt lapos tepsibe öntöm (mindig alufóliát használok), 180 fokra előmelegített sütőben 12 percig sütöm. (A tepsi mérete megfelel a sütő méretének, így egy 1,2 cm magasságú piskótát kapunk.) Hagyom kihűlni, és 3 egyenlő részre vágom.


Elkészítem a vaníliás pudingot, hagyom kihűlni. Felverem a tejszínt a habfixálóval és a vaníliás cukorral, majd a hűtőbe teszem.


A grillázshoz a 10 dkg cukrot egy edényben karamellizálom, majd belekeverem a durvára darált 10 dkg diót, és azonnal olajjal bőven megkent lapra (üveg, fa) borítom, és még melegen olajozott sodrófával kinyújtom. Késsel felkockázom, hagyom kihűlni és megdermedni, majd durvára ledarálom.


A meggybefőttnek félig leöntöm a levét, és összekeverem a zselatin fix-szel, dermedni a hűtőbe teszem.


A piskóta alsó lapját először a vaníliás puding 1/3-ával megkenem, majd a meggyes zselé felét a közepére halmozom egy csíkban, a széleire a tejszín 1/3-át kenem, majd megszórom bőven grillázzsal. Erre rakom a 2. lapot, és ugyanúgy járok el, mint az előbb, csak a széleire teszem a meggyzselét, a közepére a habot, végül a 3. lappal befedem A tetejét a maradék pudinggal, tejszínnel és meggyszemekkel díszítem, grillázzsal díszítem az oldalát is.


Dermedni a hűtőbe teszem, és csak pár óra múlva szeletelem.


Legközelebb ha elkészítem nem fogom ennyire bonyolítani, hanem a pudingot összekeverem a felvert tejszínhabbal.


 Mindig problémát okoz a díszítés, de grillázzsal ez nagyon egyszerű.

Elkészítési idő: 1,5 óra
Nehézségi fok: közepesen bonyolult

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése