2011. 07. 09.

MEGGYES GRÍZES PISKÓTA KOCKA

Árnyékban is 34 C fok van itt a lakásban, de a Guszti hozott Pécsről a nagynénjétől (Judy) BIO meggyet amit muszáj befőzni, nehogy megromoljon, igazán kár lenne érte!

Már az elején azt hittem, hogy idegbajt kapok, mert vettünk egy meggymagozót, nem is kínai hanem német volt, mégsem húzta vissza a meggy szemeket, ezért minden szemet ujjal kellett tovább löknöm. Ilyenkor persze hirtelen senki sem ér rá, a Gyurka fáradt volt és elment aludni, a Guszti is nagyon benne volt valami "munkában" úgyhogy én voltam megint a "ráérős ember". De ügyes voltam és az egyik vödörrel még este kimagoztam és be is főztem.

Másnap folytattuk és délre végeztünk is. A végeredmény20 üveg befőtt és 15 üveg lekvár. Félretettem egy kisebb adag meggyet sütinek, ezt osztom meg most:



MEGGYES GRÍZES PISKÓTA KOCKA:
Hozzávalók: egy 32 x 35 cm-es kisebb tepsihez

4 tojás
4 evőkanál cukor
1 cs.vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 evőkanál olaj
2 evőkanál tejföl
3 evőkanál búzadara
1 evőkanál liszt
1 evőkanál kakaópor
1/2 cs.sütőpor
25 dkg magozott meggy
1 evőkanál tej

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztom, a fehérjét pici sóval és egy kevés cukorral kemény habbá verem majd ebbe keverem bele rögtön a búzadarát, hogy megszívja magát.


A sárgáját a maradék cukrokkal kifehéredésig, legalább 5 percig keverem géppel. Hozzáadom az olajat, tejfölt, citromhéjat és tovább keverem, majd a lisztet és a sütőport végül a búzadarás fehérjehabot is beleforgatom.

Zsírpapírral kibélelem a tepsit, ebbe beleöntöm a 2/3 részét a tésztának. A maradékhoz hozzákeverek egy evőkanál kakaóport és egy evőkanál tejet.



Egy csőrös habzsákba töltöm ezt a kakaós tésztát és csíkokkal berácsozom a tepsiben lévő tésztát. 

A meggy szemeket eloszlatom a tetején.







Előmelegített 180 C fokos sütőben 30 perc alatt készre sütöm.

Kihűlés után kockára vágom.

Elkészítési idő: 45 perc
Nehézségi fok: könnyű


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése