2011. 07. 24.

SPENÓTOS TORTA, TOJÁSFASÍRT, RÁNTOTT HÚS ÉS GOMBA

Úgy szeretek ilyen szép dolgokat csinálni, bár amennyi tojást ma felhasználtam! Egy kicsit sajog is miatta szívem, mert elképzeltem, hogy mennyi sütit lehetett volna ennyi tojásból csinálni.:))



SPENÓTOS TORTA:
Hozzávalók:
Tésztához:
25 dkg margarin
35 dkg finomliszt
1 db tojás

Töltelékhez:
45 dkg spenót /friss vagy leveles/
2 x 10 dkg tejszínes krémsajt
20 dkg juhsajt /natúr/
2 dl tejszín
4 db tojás
3 evőkanál búzadara
1 db vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma

őrölt bors
őrölt chili
pár kocka füstölt szalonna
őrölt szerecsendió
olaj


Elkészítés:


A tésztához valókat összegyúrom egy tálban. Pihentetés nélkül egy kapcsos 28 cm-es tortaformába nyomkodom, amit előtte egy kerekre vágott sütőpapírral kibéleltem.

A sütőt előmelegítem 180 C fokra és elkészítem a spenótos tölteléket.

Egy serpenyőbe kevés olajon az apróra vágott hagymát megdinsztelem, hozzáadom a leforrázott,és éppen hogy csak feldarabolt spenót leveleket. Sózom, borsozom, szerecsendióval és reszelt fokhagymával ízesítem. Felöntöm tejszínnel, kevergetem, majd meghintem a búzadarával és belekeverem a két csomag tejszínes krémsajtot. Óvatosan sózom, nehogy túl sós legyen!

Beleütök 4 egész tojást és ezzel addig kevergetem amíg a tojások meg nem sülnek.

Ráöntöm az egészet a tésztára. A juhsajtot és a szalonnát felkockázom, ezekkel még szépen megrakom a tetejét, esetleg jöhet még rá egy durvára darált színes bors is.

Betolom az előmelegített sütőben és legalább egy órát sütöm. Akkor van készen, ha a tészta kilógó széle is megpirult egy kicsit.
Hagyom egy kicsit hűlni (fél órát) mielőtt felszeletelem mint egy tortát.


TOJÁSFASÍRT (zöld fűszerrel):
Hozzávalók: 18 db -hoz
6 db tojás + 1 db tojás
1 db lila hagyma
3 gerezd fokhagyma
ízlés szerint: mustár
őrölt bors

pirospaprika
1 marék friss kakukkfű
zsemlemorzsa
2 db zsemle
kevéske tej
olaj


Elkészítés:
Egy serpenyőbe kevés olajon a 6 db tojásból tojásrántottát készítek, melyet állandóan kevergetek, hogy apró darabokra essen szét.


A zsemléket kevés tejben megáztatom, kinyomkodom és kézzel szétmorzsolom és egy nagyobb tálba teszem át. Erre kerül a reszelt lila hagyma, a reszelt fokhagyma, 1 nyers tojás, egy marék friss kakukkfű.
Ízesítem mustárral, sóval, őrölt borssal, pirospaprikával és ha nagyon képlékeny lenne, akkor még egy kevéske szemlemorzsát is szórok bele. (olyan legyen az állaga, mintha rendes húsos fasírtot készítenénk)
Kézzel kisebb gombócokat formázok és zsemlemorzsába forgatom, majd forró olajban kisütöm.

Sütöttem még hozzá rántott húst és pár szem rántott gombát is, csak az íze miatt:)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése