2011. 07. 30.

ORSZÁG TORTÁJA 2011 AHOGY ANDI CSINÁLJA

Nem szeretném, ha bárki azt gondolná a következő sütimet olvasva, hogy milyen nagyképű vagyok. Természetesen ez csak hasonló és az alapanyagok is eltérnek a Zila mester munkájától. A pontos receptet nem ismerem, képeket láttam a tortáról illetve egy rövid bejátszást a TV-ben. Ennyi nekem éppen elég volt ahhoz, hogy nekilássak és megcsináljam úgy, ahogy én gondolom.

2 db tortát készítettem egy 28 cm-est és egy 22 cm-est, ezért az alapanyagokat úgy adom meg, hogy összesen mennyit használtam fel. Így persze egy kicsit drágának tűnik. Kecskeméti barack pálinka helyett muskotályos bort használtam, nem kaptam kölest ezért teljes kiőrlésű zabpelyhet használtam a tésztához, ráadásul az imádott mascarponét is beletettem a krémbe.


Szerintem kezdőháziasszony is el tudja készíteni a recept alapján, csak sorban úgy csinálja, ahogy leírtam:



KARAMELLIZÁLT KAJSZIBARACKOS, MASCARPONÉS, TEJSZÍNES, ZABLISZTES
TORTA: 


Hozzávalók:
Tészta:
4 db tojás
30 dkg teljes kiőrlési zabpehely
4 evőkanál cukor
1 citrom reszelt héja
2 kiskanál vanília aroma
1 csomag sütőpor
pici só
2 evőkanálolaj
2 evőkanál tejföl


Krémhez:
0,5 kg mascarpone
0,5 l 32 % habtejszín
1,2 kg sárgabarack
2 csomag lapzselatin
22 dkg cukor
4 dl muskotályos bor 
kevés őrölt fahéj


Tetejére:
13 db szép kemény kajszibarack
1,5 dl cukorszirup
csoki virágok
zöld pisztácia






Elkészítés:
 Először a tésztát készítem el. A tojásokat szétválasztom, a fehérjét,kevés cukorral és egy pici sóval,kemény habbá verem. A sárgáját a többi cukorral fehéredésig keverem, majd mehet bele az olaj, tejföl, citromhéj, vanília, zabpehely és a sütőpor.
Kerek formába öntöm,amit előzőleg sütőpapírral kibéleltem. Előmelegített sütőben 150 C fokon 30-35 percig sütöm, ha van légkeverés az is mehet rá félidőben.
Ha megsült a tészta kiveszem, és hagyom kihűlni. (lényegesen tovább sül mint egy hagyományos piskóta)




A krém 3 részből áll és a végén összekeverem őket.
Először a sárgabarackokat forró vízbe pottyantom és rögtön le is szűröm, hideg vizet engedek rá és így könnyen le tudom húzni a héját illetve rögtön ki is magozom. Egy hőálló üvegtálba teszem, a cukorral és fahéjjal megszórom és 2 percre a mikróba teszem, felmelegíteni. Kiveszem és átkeverem, hogy a cukor teljesen felolvadjon. Az egyik csomag lapzselatint a kezemben,  folyó hideg víz alatt leöblítem, majd a meleg cukros barackhoz keverem, hogy felolvadjon, majd lefedem és állni hagyom.




 Elkészítem a többi krémhez valót:


A másik csomag lapzselatint szintén a kezemben folyó víz alatt leöblítem, majd egy hőálló tálba 4 dl muskotályos bort öntök (azért ezt a bort, mert édes, de nem túlságosan és az íze kellemesen harmonizál a mascarponeval)  ebbe teszem a zselatin lapokat és ezt is 2 percre a mikróba teszem, majd kiveszem, elkeverem , hogy feloldódjon a zselatin és ezt is félreteszem.


Egy újabb tálban (ez legyen a legnagyobb) beleöntöm a fél liter habtejszínt és kemény habbá verem, majd lassan belecsorgatom, keverés közben a boros zselés folyadékot. Tovább keverem vele, majd a mascarponet is mind hozzá keverem. Ezután öntöm bele a kihűlt barackos zselés cukros keveréket. (Ebből egy pár kanállal meghagyok díszítésre a krémhez).

Készen van a krém, amiben minden benne van. Barackzselé, boros zselé, tejszínhab és mascarpone.

Cukrot nem kell többet tenni bele, mert a barackos zselében van minden ami kell.

A torta összeállítása: A tészta köré visszateszem a karimáját vagy ha van állítható karimánk az még jobb, erre kerül a krém,  kb. a 3/4 részénél megállok a töltéssel és most rakom bele a pár kanál barackos zselét amit díszítésnek szántam. Erre még jön egy kis krém és az egészet beteszem dermedni a hűtőbe.

Addig elkészítem a karamellizált barackokat a díszítéshez:

Zöldséghámozóval a szép,kemény sárgabarackokat kb 13 db-ot, meghámozom, elfelezem és ki is magozom. Egy tálára sorba lerakom őket és elkészítem a cukorszirupot. Nem kell nagyon méricskélni, csak egy kis víz (kb 1 dl) és 5-8 dkg cukor kell hozzá,amit folyamatosa kevergetve addig forralok, amíg egy nagyon kicsit színe lesz, és akkor kanállal, még forrón bekenem a barackok tetejét, a maradék szirupot ráöntöm és hagyom kihűlni.

A tortát kiveszem a hűtőből, a karamellizált barackokkal kirakom a szélét körbe, majd teszek rá csokivirágokat és meghintem még apró szívecskékkel és zöld pisztáciával.

Csokilapokkal nem próbálkoztam, de azt is lehetett volna rakni rá.

Az így elkészült tortát még jó pár órára visszateszem dermedni, mert csak, ha eleget állt, akkor lehet szépen szeletelni.







Elkészítési idő: 2 óra 45 perc
Nehézségi fok: könnyű







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése