2012. 07. 01.

A LEGFINOMABB PIRÍTOTT MÁJ VAGY RESZTELT MÁJ

A cím most talán nem nagyképűség, majd meglátjátok miért. A resztelt májat könnyű elkészíteni, de nem mindig finom. Ha csak az alap dolgokat tesszük bele, akkor nekem nem ízlik.

Ha vizes és átlátszatlan a szaftja, akkor meg pláne nem eszem meg, sőt inkább úgy mondanám, hogy sehol nem eszem meg csak itthon, de elég ritkán csinálom. Magát a belsőséget már évek óta nem szeretem, nem tudom, hogy honnan származik, mikor volt levágva, mennyi gyógyszer és egyebeket nyomtak bele, a máj ugye kiválasztószerv, hát most egyem meg?:) Jó, megeszem:



pirított máj vagy resztelt máj
A LEGFINOMABB PIRÍTOTT MÁJ VAGY RESZTELT MÁJ:
Hozzávalók: 3-4 adaghoz
a hagymás, lecsós alap
0,5 kg csirke máj (szív nélkül)
3-4 db paprika
3-4 db paradicsom
4-5 db vöröshagyma

őrölt bors
fűszerpaprika
majoránna
olaj
zsír
Köret:
főtt burgonya




Elkészítés: A májat megtisztítom a szívétől, a két lebenyt elválasztó erektől és hideg vízzel lemosom, lecsepegtetem, majd úgy vágom darabokra, hogy minél jobban megmaradjon a sejtfala.

a máj külön edényben pirul


Ezután 2 edényt veszek elő, az egyikben olajon elkészítem a hagymás alapot: a vöröshagymát negyed cikkekre szeletelem, a paprikát félbevágom és csíkozom a paradicsomot is apró kockákra vágom. A méretűk hasonló. Ezt állandóan kevergetem, sózom, majoránnával és őrölt borssal meghintem, hagyom, hogy levet eresszen, majd azt elfője.

A másik serpenyőben forró zsiradékban a feldarabolt májat hirtelen kisütöm. Állandóan forgatom, kevergetem.


belekevertem a kisült májat a lecsós alapba


Amikor megpirult a májakat átszedem a hagymás-lecsós alaphoz, újra fűszerezem, bors, majoránna, fűszerpaprika és összeforralom.  Készen van.





Tálaláskor sós vízben főtt burgonyát kínálok mellé és kovi ubit.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése