2012. 07. 04.

MINIKUGLÓFOK: MOGYORÓVAL, NARANCCSAL, KAKAÓVAL, RUMOS MÁZZAL

Ma is kánikula van már reggel, ezért nem sok kedvem van sütögetni, de mivel szabin vagyunk, valami péksütire gondoltam vagy kalácsra.

Reggeli után  még  pörköltet is csináltam a zöldbab főzelékhez, aztán elment a kedvem a kalácstól, maradt a minikuglóf. Miért pont az? Mert benyúltam a szekrénybe a kenyérsütőért és mellette  volt a forma, nézegettem, aztán döntöttem. Hamarabb elkészül, minden van itthon hozzá, a hűtőben áll a grillázs mogyoró, most jött el az ideje, hogy ebből is használjak, narancs is van,-  szerintem jó lesz:)


utólag jöttem rá, hogy a kakaós tésztán világosabb máz jobban mutatna:)


rumos-mázas mogyorós-narancsos-kakaós minikuglófok


MINIKUGLÓFOK: MOGYORÓVAL, NARANCCSAL, KAKAÓVAL, RUMOS MÁZZAL:
Hozzávalók:

3-4 tojás
1 db narancs héja és leve
1 evőkanál kakaópor
10 dkg vaj
5 dkg grillázs mogyoró
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
2 evőkanál liszt
1 evőkanál zabpehelyliszt
pici só
3 evőkanál cukor
őrölt fahéj

Máz:
1 db dr Oetker puncsízű cukormáz
1 kupak rumaroma
4-5 csepp piros ételfesték
kevés víz

Elkészítés: Kivajazom a minikuglóf formát és megszórom mogyoróval. A tojásokat szétválasztom, a fehérjét kemény habbá verem. A sárgáját a puha vajjal, cukrokkal, kakaóporral kikeverem, majd hozzáadom a többi hozzávalót, végül a fehérjehabot is belekeverem.


A sütőt előmelegítem 180 C fokra. A tésztát elosztom a formákban, majd 12 perc alatt készre sütöm.
Egy kicsit hagyom hűlni, akkor könnyebben kijön a formából, majd kiborítom és elkészítem a mázat., amit rácsurgatok a kuglófok tetejére.


mehet a sütőbe


megsültek, maradhatott volna kopaszon is, nem?


elkészültek
Van itthon díszítő cukrom, akkor persze sokkal szebb lesz, de a Guszti kért, hogy ne tegyek rá, mert amikor viszont esszük, akkor nem túl élvezetes, mert minél nagyobb annál keményebb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése