2012. 07. 20.

MEGGYES-DIÓS-TEJFÖLÖS PISKÓTA KOCKA

Gyorsan elfogyott a mogyorós rácsos linzer, így ma újra sütök.

Ennek a változatnak az a lényege, hogy nem hígítom a tésztát kefirrel vagy joghurttal, hogy aztán a végén több liszttel kelljen megfogni a tésztát, hanem sok tejfölt és sok diót teszek bele, amivel egy szaftosabb, nem fojtós piskótát kapok.

Bármilyen gyümölccsel ami szereti a diót megsüthető, barackkal, szilvával, almával is, de most meggyel készítem mert ez van itthon.

meggyes-diós-zabpehelylisztes-tejfölös piskóta kocka




MEGGYES-DIÓS-TEJFÖLÖS PISKÓTA KOCKA:
Hozzávalók:
tojásfehérjehab, magozott meggy, dió-lisztek-tojás-cukor-fahéj


5 db tojás
450 g 20 % tejföl
2 evőkanál zabpehelyliszt
4 evőkanál finom liszt
5 evőkanál cukor
1 csomag sütőpor
10 dkg durvára tört dió
1 citrom reszelt héja
 őrölt fahéj
pici só


1 üveg meggybefőtt vagy friss meggy




Elkészítés: A tojásokat szétválasztom a fehérjét kevés cukorral kemény habbá verem. A sárgájához hozzáadom a cukrot és szintén jól kikeverem, majd mehet bele a többi hozzávaló és legvégül a fehérjehabot keverem bele óvatosan.


mehet az előmelegített sütőbe
A sütőt előmelegítem 170 C fokra. Egy közepes méretű tepsit sütőpapírral kibélelek és ebbe öntöm a tésztát. Elegyengetem, majd a meggyszemekkel kirakom a tetejét.


50 perc alatt megsült
Betolom a sütőben és 50 perc alatt készre sütöm. A végén a közepébe beleszúrok egy hegyes késsel, ez a tűpróba, ha már nem ragad rá semmi akkor készen van és kiveszem, majd hagyom kihűlni.

a két fölső szeletet rögtön lemeóztam:)
Kihűlés után kockákra szeletelem. 


Ebédre meg csináltam rablóhúst és francia salátát, de ennek a receptjét korábban már feltettem, a keresőbe írjátok be, ha valakit érdekel:




rablóhús és francia saláta




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése