2012. 07. 25.

ŐSZIBARACKOS, BARACKPÁLINKÁS, MASCARPONÉS TORTA

Ma vendégek jönnek és reggel már gondolkodtam, hogy mit süssek. A múltkori sajtos leveles csiga az biztos, mert az hamar megvan és nagyon finom.

A sütin kellett gondolkodnom, mert először egy kávés-csokis-habosat szerettem volna, aztán ott volt az őszibarack is, ahhoz ugye a Guszti idei barackpálinkája, amelyik nagyon-nagyon jóra sikerült, tegnap vettem mascarponét is, azt muszáj felhasználnom, mert az a kedvencem:)

Úgyhogy kimentem a konyhába és tényleg menet közben alakult ki, hogy mit csinálok, persze azt már tudtam, hogy nem a kávés lesz, de az, hogy a tésztába teszek gyümölcsöt és kakaóport, hogy jobban látszódjon a barack, az csak ott alakult ki.



duplán őszibarackos, pálinkás, mascarponés torta
ŐSZIBARACKOS, BARACKPÁLINKÁS, MASCARPONÉS, HABOS TORTA:
Hozzávalók:


ott a Guszti barackpálinkája:)
Tészta:
3 tojás
5 dkg puha vaj
3 evőkanál cukor
1 evőkanál kakaópor
3 db fél  őszibarack konzerv szeletelve
2 evőkanál liszt
fél csomag sütőpor
kevés só


Krém:
2 dl habtejszín
1 db habfixáló
1 csomag vaníliás cukor
0,5 dl házi barack pálinka
a krém összekeverve
1 dl baracklé (konzervből)
fél citrom reszelt héja és leve
2-3 evőkanál porcukor, ízlés szerint
pici só
őrölt fahéj
1 csomag zselatin fix
25 dkg mascarpone krémsajt
4 db fél őszibarack felkockázva


Tetejére:
3 db fél őszibarack szeletelve
pár szem málna (csak a színe miatt)
fél csomag torta zselatin
1 dl víz




Elkészítés: Először a krémet csinálom meg, hogy összeálljon, mert a piskóta az hamar megvan.

Egy tálban a tejszínhabot (32 %-os) felverem a porcukorral és a habfixálóval. Ezután belekeverem a mascarponét a pálinkát, citromlét és héját, a zselatinfixet és a baracklevet, majd ezt is kikeverem.

kakaós piskóta, barack szeletekkel, mehet a sütőbe
Végül hozzáadom a felkockázott őszibarackot. Ezzel a krém készen van, mehet a hűtőbe.

megsült
A piskótához a tojásokat szétválasztom, a fehérjét kevés cukorral kemény habbá verem. A sárgáját a maradék cukorral, puha vajjal és kakaóporral szintén kikeverem, majd hozzáadom a lisztet, sütőport és végül a fehérjehabot is belekeverem.

a piskóta köré karima, ebbe kerül a krém
A sütőt előmelegítem 180 C fokra. Egy nagyobb kerek tortaformába kerek sütőpapírt vágok, majd beleöntöm a tésztát. 3 db fél őszibarackot felszeletelek és szépen belerakom a tésztába, majd megsütöm, tűpróbával ellenőrzöm, hogy megsült-e.

jöhet a díszítés
Kiveszem és hagyom kihűlni. Amikor lehűlt, karimát teszek köré és az elkészített krémet rákanalazom és elsimítom a tetejét. A megmaradt 3 db fél őszibarackot szintén vékonyra szeletelem és körberakom vele a tetejét, málna szemekkel díszítem.

csak egy vékony zselé kerül rá, mert nem szeretjük
Végül egy bögrébe szórom a fél zacskó tortazselé, erre öntök 1 dl vizet és 1 percre a mikróba teszem. Éppen, hogy felforrjon, majd kevergetem egy kissé, hogy hűljön és ecsettel megkenem a gyümölcsök tetejét, a maradékot pedig kiskanállal rácsurgatom a tetejére. (Nem szeretem a sok zselatint , de egy pici kell, hogy szép fényes maradjon)

Mehet vissza a hűtőbe és mire jönnek a vendégek, már jó is lesz.



Amikor a piskóta megsült, akkor 240 C fokosra kapcsoltam a sütőt és egy gyors sajtos-leveles csigát is sütöttem, percek alatt.

Most nem  270 g-os Tante Fanny tésztát vettem 500 Ft.-ért , hanem találtam egy 500 g-os Gergely nevűt 380 Ft-ért, igaz, hogy fagyasztott, de még tegnap elővettem és a hűtőben hagytam, mire ma felhasználásra kerül, pont jó volt az állaga és mennyivel olcsóbb:)

EGYSZERŰ, SAJTKRÉMES, SAJTOS LEVES CSIGA:
Hozzávalók:
1 db tömlős natúr mackó sajt (100g)
5-7 dkg reszelt trappista sajt

pici liszt
500 g leveles tészta


Elkészítés: A tésztát kinyújtom, de nem téglalap formára hanem inkább hosszúra és nem túl szélesre: 45 cm x 15 cm-re. Megkenem a sajtkrémmel, megsózom és ráreszelem a sajtot. Feltekerem  az egészet, mint egy vékony és hosszú tekercset, majd 1 cm-es korongokat vágok belőle.

Ezt sütőpapírral bélelt tepsire helyezem és a forró sütőben szép közép barnára megsütöm.

fél kiló leveles tésztából 31 db lett
Ez ennyire egyszerű, de a gyerekkel már rögtön 4-4 db-ot felfaltunk:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése