2012. 07. 08.

DUBARRY SERTÉS TARJA

Már tegnap tudtam, hogy ma ez lesz az ebéd, mert rántott gombát, rántott karfiolt és rántott húsit sütöttünk, rizi-bizivel, de az ugye olyan egyszerű, hogy ide a blogra már nem tettem fel, viszont a karfiol felét meghagytam a Dubarry-hoz, most ez következik.

Lehetne karajjal is vagy bármilyen más hússal készíteni, de mostanában rákaptunk a tarjára, ízletes és nem szárad ki sütéskor.



Dubarry sertés tarja, burgonyapürével


DUBARRY SERTÉS TARJA:
megsült tarja a mustárral amit szétkenek rajta
Hozzávalók:
1-2 szelet tarja fejenként
1 közepese fej karfiol
20 dkg trappista sajt
2 dl tej
3 dkg vaj
2 evőkanál liszt

1 tojás sárgája
őrölt bors
mustár
olaj
zöld petrezselyem
Köret:
burgonyapüré


Elkészítés: A tarja szeleteket (nem klopfoltam ki, csak vékonyabbra vágtam) kevés olajon kisütöm, kb 8-10 perc alatt. Amikor elkészült egy hőálló tálba teszem és egy kevés olajat csurgatok alá, majd egy kiskanálnyi mustárral megkenem a hússzeleteket, sózom, borsozom.


hús, karfiol, reszelt sajt, fűszerek
A karfiolt rózsáira szedem és sós vízben, roppanósra főzöm, majd leszűröm.

ráöntöttem a besamelt és a maradék sajtot, petrezselymet, mehet a sütőbe
Egy serpenyőben a vajon kevés lisztet pirítok, világosra, majd a tűzről lehúzva elkeverek benne egy tojás sárgáját és felöntöm tejjel, állandó kevergetés mellett. Visszateszem a tűzre, sózom, borsozom, majd forralással besűrítem a besamelt.


megsült
A tálban lévő mustáros húsra teszem a karfiolokat, erre reszelem a sajt felét, meghintem sóval, borssal, most öntöm rá a besamelt, majd a maradék részelt sajt következik, meghintem petrezselyemmel és előmelegített 180 C fokos sütőben 30-35 perc alatt készre sütöm.


nyamiii
Tálaláskor a húsok körül késsel körbevágom, hagyom egy kicsit pihenni, majd lapáttal emelem a tányérra és burgonyapürét kínálok mellé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése