2011. 06. 26.

PUNCSTORTÁK

PUNCSTORTA. Ezt a sütit sem szerettem régebben. 
Említettem, hogy iskolai büfében dolgozom már 6 éve?  Az iskolai büfékben pedig szokott lenni puncstorta.
Rendeltem én is egy termelő cukrászdától, a külseje még elment, na de az íze, hát az elképesztően rossz volt. Szinte semmivel nem volt töltve, egy vékony kis vajas krém volt benne, és színezék meg szirupos aroma áztatta a piskótát. Persze ahány ház, annyi szokás, de ebből a termékből többet nem kértem, inkább megcsinálom magam azt  ami szerintem megfelel a puncstortának.

Most 4 hasonló tortát mutatok meg, tulajdonképpen az alap piskóta az minden esetben megegyezik. Fontos, hogy ne hagyjuk ki belőle a citromhéjat mert az nagyon jót tesz a tésztának. A különbség a torták között,  hogy a belső részt mivel ízesítem, mivel színezem és természetesen a tetejét mivel vonom be.

PUNCSTORTA   1.:
Hozzávalók:


Tészta:
6 db tojás
6 evőkanál cukor
6 evőkanál liszt
1 evőkanál olaj
1 citrom reszelt héja 
1 cs. vaníliás cukor
1 cs. sütőpor



A belseje :


450 ml piros lekvár (ribizli, meggy)
3 evőkanál holland kakaópor
2 marék mazsola
1 marék kandírozott narancshéj
rum vagy rumaroma
1 dl meggylé (befőttből)
1 marék meggy (befőttből)


Tetejére:


1 cs puncs ízű pudingpor
4 dl tej
3 kanál cukor
díszcukor a szóráshoz


Elkészítés: A tésztához a tojásokat szétválasztom, a fehérjét kevés cukorral és sóval kemény habbá verem. A sárgáját a maradék cukrokkal géppel kifehéredésig keverem, majd belereszelem a citromhéjat, hozzáadom az olajat, a lisztet és a sütőport.
A sütőt előmelegítem 180 C fokra.
A sütő méretének megfelelően nagy tepsit sütőpapírral kibélelek, ebbe öntöm a masszát, elterítem, majd mehet a sütőbe 12-14 perc alatt megsül.
Már írtam korábban, hogy pont ezért szeretem lapos tepsiben készíteni a piskótát, mert nagyon hamar megvan, nem púposodik fel a közepe, nem is marad nyers, minden adott, hogy ne rontsa el az ember.
Ha megsült, lehúzom róla a papírt és hosszában 3 részre vágom. Az egyik lapot felkockázom és a következő masszába forgatom: lekvár, kakaópor, aszalt gyümölcsök, rum, meggybefőtt lé és meggy szemek. Én kézzel szoktam összekeverni.

Figyeljünk arra, hogyha meggyet teszünk bele, akkor ne használjunk szódabikarbónát a sütőpor helyett, mert a tésztát lilára színezi és az annyira nem szép.

A tészta alját tálcára helyezem, erre púpozom rá a tölteléket úgy, hogy előtte mindkét lapot megkenem lekvárral. A lekváros felét fordítom rá a tetejének, jól lenyomkodom és kézzel az oldalát is igyekszem kiegyenlíteni.

A tetejére egyszerűen egy puncsízű pudingot főzök, de csak 4 dl tejjel, hogy ne csurogjon le róla. Melegen a süti tetejére simítom egy késsek, az oldalára is kerüljön, majd meghintem díszítő cukorkával és mehet a hűtőbe dermedni.

PUNCSTORTA  2.:
Hozzávalók:


A tészta ugyan az mint fenn,


A belseje:
350 ml baracklekvár
2 marék durvára darált dió
3 evőkanál cukor
2 marék kandírozott narancshéj
rum vagy rumaroma
durvára darált dió
1 dl meggylé (befőttből)
1 marék meggy (befőttből)
őrölt fahéj ízlés szerint


Egy hőálló tálban összekeverem a meggylevet a cukorral, fűszerekkel, lekvárral, dióval, narancshéjjal és a mikróban 2 perc alatt összeforralom majd hagyom kihűlni. Ebbe a keverékbe forgatom a kockára vágott piskótát. Az alsó lapot most barack lekvárral kenem meg, erre halmozom a tölteléket, lefedem a tetejével aminek a belsejét most is megkentem lekvárral. Jól lenyomkodom, de szerintem nem szükséges préselni. A széleit elegyengetem, majd jöhet a máz a tetejére.

A mázhoz hozzávalók:
2 cs. puncsízű cukormáz
1 evőkanál meggylé (befőttből)


Leírás szerint hidegen összekeverem a meggylével a cukormázat és egy kés segítségével a torta tetejére simítom.
2 zacskóval használok, mert tapasztalatom szerint 1 sajnos nem elég.
A tetejét díszítő cukorral megszórom. Hűtőbe teszem dermedni.



Ugye milyen jól néz ki? Erre biztosan nem mondja senki, hogy "fújj nem szeretem a puncsot".

PUNCSTORTA 3.:
Tészta ugyan az mint fenn,


Töltelék:
- mediterrán mix
- aszalt szilva
kandírozott narancshéj
350 ml szilva lekvár
rum vagy rumaroma
durvára darált dió


Tetejére:
1 cs puncs ízű cukormáz
2 evőkanál porcukor
1 evőkanál víz                       Elkészítés: mint fenn.

PUNCSTORTA 4.:


Hozzávalók:
Piskóta ugyan az mint fenn,


Töltelék:
hasonló az előbbiekhez:
350 ml barack lekvár
kandírozott narancshéj
aranymazsola
őrölt fahéj
rum vagy rumaroma
3 csepp piros ételszínezék


Teteje:
2 cs. puncs ízű cukormáz
3 csepp piros ételszínezék
1 evőkanál víz
Elkészítés: Ugyan úgy mint a fentieket. Az ételfestéktől mind a belseje, mind a tetején a cukormáz sokkal kívánatosabb lett.


Elkészítési idő: 1 óra
Nehézségi fok: könnyű

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése