2011. 06. 10.

Borsos, bazsalikomos szűzérme egyben és sokáig sütve, lassú tűzön





Szerintem a szűzérme a legfinomabb része a sertésnek.Eddig mindig szeletelve készítettem el, talán azért mert otthon is mindig így csináltuk.
Szeretjük pirított gombával, tejszínes gombával illetve zöldborsóval és zöldségekkel is szoktam csinálni. Szinte mindig rizs a körete. Legutóbb amikor megint egy sertés szűzből készült receptet töltöttem fel a "Mindmegettére" az egyik felhasználó javasolta, hogy süssem egyszer egyben meg a húst. Nem vagyok semmi jónak elrontója, így aztán megsütöttem egyben, jó sok durvára darált borssal és bazsalikommal.



Hozzávalók:


1 db sertés szűzpecsenye
1 cs durvára darált színes bors
só,
olaj,
6-7 levél friss bazsalikom
1 kg burgonya









Elkészítés:


A húst megtisztítjuk majd egy kevés forró olajon minden oldalát forgatva 1,5-2 percig megkapatjuk, hogy egy világos kéreg képződjön rajta. Ezután kivesszük és egy tálcára szórjuk a durvára darált színes borsot, ebbe jól megforgatjuk, megsózzuk és egy alufóliára áttesszük, körberakjuk friss bazsalikom levelekkel.
A sütőt 100 C fokra előmelegítjük. A burgonyát megtisztítjuk, lemossuk. Előveszünk egy hőálló tálat, ennek a közepébe belehelyezzük az alufóliába csomagolt fűszeres húst, köré helyezzük a burgonyákat, megsózzuk, meglocsoljuk egy kevés olajjal végül alufóliával lefedjük az egész tálat és 3,5 órát sütjük lefedve 100-120 C fokon. Ezután a fóliát leszedjük a tetejéről, majd a húson lévő fóliát is kibontjuk és légkeveréssel további 15 percet sütjük.

Tálaláskor a húst kivesszük, pihentetjük pár percet, majd 1 cm vastagságú szeletekre vágjuk.

Az elkészítési idő hosszúsága miatt időben kezdjük el a sütést, de mivel ezután nem kell foglalkozni vele, bármilyen más elfoglaltságra marad időnk.
A végeredmény egy nagyon puha, szaftos hús, egy kicsit csípős a sok bors miatt.

Elkészítési idő: 4 óra (de sütés közben mást is csinálhatunk)
Nehézségi fok: könnyű

1 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon tetszik,vasárnap elkészítem.Megírom,hogy sikerült. :))
    Köszönöm a segítséget!

    VálaszTörlés