2011. 06. 26.

EPRES TÚRÓS SÜTI MÁKOS PISKÓTÁVAL

Ez lenne a sorban az 5. süti amiben epret és túrót használok. Egy kicsit variáltam vele, de csak a tésztájával, a krémet  most nem kell sütni, csak hidegen kikeverni. Ettől olyan könnyű az egész süti, mpersze azért nem diétás:)

EPRES TÚRÓS SÜTI MÁKOSPISKÓTÁVAL:
Hozzávalók:
5 db tojás
5 evőkanál cukor
3 evőkanál liszt
3 evőkanál darált mák
1 evőkanál olaj
1 evőkanál tej
1 cs. vaníliás cukor
1 cs. sütőpor
1 db citrom reszelt héja



Töltelékhez:
50 dkg túró
5 evőkanál porcukor
3 dl habtejszín
1 cs. instant zselatin fix
1 cs.vaníliás cukor
10 dkg eper pépesre turmixolva
1 citrom reszelt héja és a fél leve


25 dkg eper szeletekre vágva


Tetejére:
kevés tortazselé amivel csak a gyümölcsöt húzzuk át


Elkészítés: A fenti dátum ellenére ezt a sütit télen készítettem el amikor az eper bizony elég drága, ezért csak viszonylag keveset tudtam bele tenni. Azért is szeleteltem fel vékonyra, hogy ne vesszen el az íze és ezért készítettem a krémet is hidegen.

A tésztához a tojásokat szétválasztom, a fehérjét kevés sóval és cukorral kemény habbá verem.

A mákot ledarálom. A sütőt előmelegítem 180 C fokra. Egy lapos tepsit kibélelek sütőpapírral.

A tojások sárgáját a cukrokkal kifehéredésig keverem, majd belekeverem az olajat, tejet, tovább keverem, hozzáadom a citromhéjat, a lisztet, mákot és a sütőport. Legvégül óvatosan beleforgatom a fehérjehabot is.
A bélelt tepsibe öntöm a tésztát, elegyengetem, majd  12-14 perc alatt készre sütöm.
Amíg a tészta sül elkészítem a tölteléket.
A túrót áttöröm,összekeverem az eperpéppel, a porcukorral és citrom levével és reszelt héjával.
Egy másik tálban a tejszínhabot keményre verem, majd összekeverem a zselatin fixxel. Beleforgatom a túrós masszába.
Ezzel meg is vagyok:)


Torta összeállítása:
A megsült piskótát kiborítom az asztalra,lehúzom a sütőpapírt és hagyom kihűlni. Ezután 3 egyenlő részre vágom hosszában. Az alsó lapot egy tálcára helyezem, erre kerül a túrós krém 1/3 része,amire eperszeleteket teszek, majd így folytatom tovább a második lappal és a tetejére kerül a túrós krém maradék 1/3 része. Itt is eperszeletekkel díszítem de, hogy ne száradjon ki az eper egy nagyon kis mennyiségű tortazselét készítek és ecsettel bevonom a gyümölcs tetejét.Befejezésként  csokoládét reszelek rá. Hűtőbe teszem dermedni.

Hűű de jól néz ki, persze finom is:))

Elkészítési idő: 1 óra
Nehézségi fok: könnyű

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése