2011. 06. 25.

MOKKATORTA VAGY CAPPUCCINO TORTA, MASCARPONÉVAL ÉS FEHÉR CSOKIVAL

 Sosem csináltam még kávés sütit, mert amit eddig ettem azok nem ízlettek. A nagymamám szerette a kávés sütiket.

Lehetséges, hogy vannak ízek, amire meg kell érni vagy fel kell nőni?:))

A lényeg, hogy körbenéztem a rengeteg recept között, találtam is vagy 9-10 féle mokka tortát, de igazából egyik sem nyerte el a tetszésemet, mert mindenképpen mascarponés krémet akartam, lehetőleg vékony tésztával.

Mivel ide a számítógép elé már úgy ültem le, hogy egy szeletet megettem a sütiből így bizton állíthatom, hogy mennyei ez a torta.

Szerintem nagyon fontos, hogy a lehetőségekhez képest a legjobb alapanyagokat és kávét használjam fel mert csak ettől várhatom el, hogy tényleg finom legyen.



MOKKATORTA MASCARPONÉS, TEJSZÍNES, FEHÉR CSOKIS KRÉMMEL:
Hozzávalók: 28 cm-es kerek formához

4 db tojás
20 dkg margarin
15dkg cukor
4 evőkanál liszt
1 evőkanál holland kakaópor
1 evőkanál Nescafe Brasero instant kávé
0,5 dl tej
1 cs. sütőpor

A krémhez:

1 dl Lavazza eszpresszó kávé
2 evőkanál Nescafe Brasero instant kávé
5 dl habtejszín
25 dkg mascarpone sajtkrém
20 dkg porcukor
3 kupaknyi rum vagy rumaroma
6 dl lapzselatin
50 g fehér csoki (1/2 tábla)

Díszítéshez:
50 g fehér csoki
10 ml tejszín
csokilapok
csokiforgács
színes cukorka


Elkészítés: Először a tésztát készítem el, mert a krémet hidegen keverem össze.
Mivel nem szükséges, hogy a tészta könnyű piskóta legyen mert akkor a krémtől hamar elázik,így egy kevert tésztát készítek. Semmi hókuszpókusz, veszek egy nagyobb tálat, bele a puha ráma ,egész tojások, cukor, kakaópor, nescafé, só, tej és géppel jól kikeverem ez kb 4-5 percet vesz igénybe. Ezután beleszitálom a lisztet és a sütőport is hozzáadom. 
A sütőt előmelegítem 180 C fokra. A 28 cm-es kapcsos tortaforma alját sütőpapírral kibélelem,erre öntöm rá masszát, majd betolom a sütőbe és fél óra alatt készre sütöm. Persze ellenőrzöm egy hegyes késsel (vagy ami éppen a kezembe akad), hogy megsült e mindenhol.
Kiveszem, a karimát leválasztom róla, kiborítom és lehúzom a sütőpapírt róla. Hűlni hagyom és elkészítem a krémet.

A krémhez először főzök 100 ml presszókávét, jó erőset és ebben oldom fel a 2 evőkanál nescafét és kevergetve a fehér csokit is.Hozzáadom a rumot vagy rumaromát. A lapzselatint hideg vízbe áztatom, majd kiveszem és a kávés elegyhez adom, de egy fél percre a mikróban megmelegítem. Nem szabad forralni, de azt szeretném ha a zselatin feloldódna.
A porcukrot a tejszínnel kemény habbá verem, majd ebbe lassan keverés közben belecsurgatom a kávés elegyet, végül a mascarpone krémet is hozzáadom és keverek rajta egy keveset. Ha szép sima a krém akkor beteszem hűlni a hűtőbe.



Most jön amit még szintén nem csináltam  a fehér csoki másik feléből a díszítés lesz. Nagyon kevés tejszínt adok a fehér csokihoz, a mikróban egy fél percre beteszem olvadni, majd egy zacskónak lecsippentem a sarkát és belekanalazom az olvadt csokit. Sütőpapírt teszek az asztalra és pöttyöket nyomkodok ki rá, ami reményeim szerint megdermed majd. Nem szabad sok tejszínnel hígítani, mert nagyon puha lesz és akkor már nem szedhető le a papírról.
Beteszem a hűtőbe a fehér csoki pöttyöket dermedni.

A torta összeállítása:

A tészta köré visszateszem a karimáját, de ha van akkor egy állítható krém karima még jobb, mert az magasabb is és jobban össze lehet szorítani.

Belekanalazom az összes krémet, szépen elsimítom a tetejét.

Beteszem ezt is dermedni a hűtőbe.



Fél óra múlva kellően megdermedt a krém,  így leválasztom a krémkarimát. Nagyon szép az oldala azt nem is kell tovább díszíteni. A tetejére a hűtőből kiveszem a fehér csoki pettyeket, tovább díszítem csoki virágokkal és reszelek is rá egy kevés csokit is. Cukor drazséval szintén kirakom a tetejét. 
Nem vagyok mestere a díszítésnek, de azért tetszik:))


Elkészítési idő: 1,5 - 2 óra
Nehézségi fok: könnyű

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése