2011. 06. 27.

EPRES TÚRÓS TEJSZÍNES PISKÓTA TORTA

A sorban a 7. variáció, ami eperrel és túróval készül. Szinte ugyan az mint a korábban leírt mákos piskótás. Kezdőknek ajánlom illetve akkor, ha nagyon gyorsan kell egy mutatós sütit elkészíteni.

EPRES TÚRÓS TEJSZÍNES PISKÓTA:
Hozzávalók:


Tészta: 
6 db tojás
6 evőkanál cukor
6 evőkanál liszt
1 evőkanál olaj
1 cs. vaníliás cukor
1 cs. sütőpor
1 db citrom reszelt héja



Krémhez:


50 dkg túró
2 dl habtejszín
2 marék mediterrán mix
1 cs. habfixáló
1 cs. vaníliás cukor
4 evőkanál porcukor


25-30 dkg eper szeletelve


Tetejére:


1 cs piros tortazselé








Elkészítés: A sütőt előmelegítem 180 C fokra.
A sütő méretének megfelelő tepsit kibélelem sütőpapírral. Régebben alufóliát használtam erre a célra, az is megfelel, de egy kicsit jobb a sütőpapír mert zsírosabb a felülete és könnyebben leválasztható a megsült tésztáról.

A tojásokat szétválasztom, a fehérjét kevés sóval és egy pici cukorral, kemény habbá verem. Egy másik tálban a sárgáját a maradék cukrokkal és olajjal habosra keverem, hozzáadom a citromhéjat és a sütőporral elkevert lisztet. Végezetül finoman beleforgatom a fehérjehabot.

Beleöntöm a tepsibe, elsimítom és a sütőben 12-14 perc alatt készre sütöm. Kiborítom a tepsiből, a sütőpapírt lehúzom róla és hűlni hagyom, majd hosszában 3 egyenlő részre vágom.


Elkészítem a túrós krémet: Egy nagyobb tálban a túrót áttöröm, beleszórom a mediterrán mixet, a reszelt citromhéjat és a vaníliás cukrot. A tejszínt a porcukorral kemény habbá verem, majd habfixálót is adok hozzá, hogy megtartsa az állagát később is és ezzel is verem egy kicsit. A túrós keverékhez forgatom a felvert tejszínhabot.
Ennek a krémnek az 1/3 részével megkenem az alsó piskóta lapot, amit előzőleg egy tálcára tettem. Az epret felszeleteltem. Az epernek is az 1/3 részével befedem a túrót. A másik 2 lappal és a maradék töltelékkel is hasonlóan járok el. Legvégül az eperszemeket áthúzom egy kevés piros tortazselével, hogy ne száradjon ki. Én nem szeretem a vastag tortaszelét, amire nem muszáj arra nem is teszek.

Hűtőbe teszem dermedni.

Elkészítési idő: 40 perc
Nehézségi fok: könnyű

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése