2011. 06. 11.

Fagylalt házilag

Tegnap kaptam egy egyszerű kis fagyi gépet. Eddig is csinálgattam, és őzgerinc formába fagyasztottam, de az állaga túlságosan kemény volt, hiányzott a jégkristályok összetörése, amit ez a kis masina most elvégez majd:)

A FAGYLALTGÉP ELŐTT:

Kókuszos-áfonyás  levendulás jégkrém:


Hozzávalók:  




 4 dl habtejszín
2 dl kókusztej
1 rúd vanília vagy 2 cs. vaníliás cukor
4 evőkanál cukor
1 citrom reszelt héja
5 dkg kókuszzsír (el is maradhat)
1 marék friss kék áfonya
6 db friss levendula virág



Elkészítés:
 A habtejszínt a cukor felével, géppel kemény habbá verem, a végén belekeverem a reszelt citrom héjat és a kókuszreszelék felét.

A többi hozzávalót egy kisebb edényben feltesszük melegíteni, az áfonyát és a levendula virágot is, melyet előtte apróra vágtunk. (Ne tegyünk bele több virágot, mert az íze elég intenzív) Jégen lehűtjük .

Egy őzgerinc formát folpackkal kibélelünk, ebbe először a fehér színű tejszínhabos krémet töltjük, majd ennek a közepére csurgatjuk végig a lila színű krémet. Lefedjük a folpackkal, majd legalább 3 órára mélyhűtőbe tesszük. Tapasztalatom szerint ennyi idő kell amíg a fagyink teljesen megdermed és szeletelhető.

Na de ez volt a múlt és mostantól megnyitott  a házi fagyizónk:)



Kókuszos-banános fagylalt:


Hozzávalók:


2 db érett banán, 8 dkg kókuszreszelék, 4 dl habtejszín, 2 dl tej, 5 dkg cukor, 1 cs. vaníliás cukor


Elkészítés:

A banánokat pépesítjük botmixerrel, erre kerül a többi hozzávaló, jól összekeverük és a lehűtött, keverésre állított készülékbe töltjük. Innen egy picit eltértem a használati utasítástól, mert a fagyasztóba állítva, az ajtót rácsukva kevertettem a géppel 30 percet, ekkor megnéztem és úgy találtam, hogy még nem elég fagyos, nem nőtt meg a térfogata eléggé és további 20 percig folytattam a kevertetést.
Kivéve egy tökéletes állagú, megfelelő keménységű jégkrémet kapunk. Ezt átkanalazzuk egy fedeles tálkába majd visszatesszük a mélyhűtőbe.

Nekiálltam a következő fagyinak:



Epres - vaníliás fagylalt:


Hozzávalók:


25 dkg eper, 4 evőkanál cukor, 4 dl habtejszín, fél citrom leve, 8 dkg kész vanília puding,


Elkészítés:

Az epret megmossuk, tisztítjuk, majd  pépesítjük botmixerrel, ezután összekeverjük a többi hozzávalóval.
A vanília puding nálunk egy kis tálkával maradék volt ( reggelire vanília pudingos gofrit csináltam és rögtön félretettem belőle egy tálkával a fagyihoz). A keveréket a működő fagyigépbe öntjük és a mélyhűtőbe helyezve 45 percig kevertetjük, majd amikor az állaga megfelelően kemény és a térfogata is jelentősen megnőtt, átkanalazzuk egy fedeles tároló edénybe és visszatesszük a mélyhűtőbe.


Csokoládés csokifagylalt:


Hozzávalók:


45 dkg étcsokoládé, 2,5 dl habtejszín, 2 dl tej, 5 dkg cukor, 5 dkg holland kakaópor


Elkészítése:

A tejet és a tejszínt egy edénybe feltesszük melegedni, ebbe tördeljük bele az étcsokoládét. A cukrot és a holland kakaóport egy pohárban kevés tejszínnel elkeverjük, majd a meleg tejes-tejszínhez adjuk és forralunk rajta egyet. Lehúzzuk a tűzről és teljesen lehűtjük. Hidegen beletöltjük a működésbe hozott fagylaltgépbe és 45 perc alatt elkészítjük a csokoládé fagylaltunkat.

Fagylaltkehelybe kanalazzuk, banán szeletekkel, áfonyával és csokiöntettel díszítjük.


Elkészítési idő: 1 óra
Nehézségi fok: könnyű



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése