2012. 04. 20.

SERTÉS CSÍKOK TEJSZÍNES-SPENÓTOS-GOMBÁS SZÓSZBAN, TÉSZTÁVAL

Ma nem nagy kedvem volt főzni, olyan fáradt vagyok és holnap (szombaton) is mennem kell dolgozni. Úgy indultam neki, hogy sima sajtos tésztát főzök, de aztán benéztem a szekrénybe és találtam gombakonzervet, illetve ma vettem tarját és tejszín meg spenót is volt itthon, na ezeket használom fel, mégis csak jobb, mint a sajtos tészta:)

tarja csíkok tejszínes-spenótos-gombás szósszal


SERTÉS CSÍKOK TEJSZÍNES-GOMBÁS-SPENÓTOS SZÓSZBAN, PENNÉVEL:
Hozzávalók:
1 doboz penne tészta
25-30 dkg sertés tarja vékony csíkokra vágva
1 doboz szeletelt gomba konzerv
1 nagyobb fej vörös hagyma
7-8 gerezd fokhagyma reszelve
2 marék spenót (fagyasztott)
1 marék szárzeller

borskeverék
oregánó
2 dl tejszín
2 dl tejföl
olaj
kevés liszt
Tetejére:
reszelt sajt


Elkészítés: A tésztát sós-olajos vízben kifőzöm, leszűröm, leöblítem és félreteszem lefedve.

A raguhoz a tarját vékony csíkokra vágom és egy serpenyőben kevés olajon megpirítom, majd hozzáadom az apróra vágott hagymát, a leszűrt gombát, a vékonyra vágott zellerszárat, a fagyasztott spenót gombócokat. Sóval és borskeverékkel meghintem, majd kevergetem. Belereszelem a fokhagymákat, aláöntök egy kevés vizet és lefedem, egy fél órára.



Ezután a tejszínnel és a tejföllel összekeverem, egy kevés oregánóval és borskeverékkel ízesítem, majd lassú tűzön szépen besűrítem a mártást, de a végén egy kevés lisztet is belekeverek.



A kifőtt tésztát összekeverem a spenótos-gombás-húsos raguval, a tányérra szedve reszelt sajttal megszórom.



Megjegyzés: spagettit is lehet használni, a hús akár el is hagyható
Az összekeverés után akár még pár percre sütőbe is lehet tenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése