2012. 04. 21.

EPRES-BARACKOS-TÚRÓS SÜTEMÉNYEK

Hasonló alapanyagokból most 2 sütit készítek, mindegyik egyszerűen elkészíthető és más gyümölcsökkel is kombinálható.

Epres-barackos-túrós háztető

EPRES-BARACKOS-TÚRÓS-TEJSZÍNES HÁZTETŐ:
Hozzávalók:
tészta:
5 tojás
5 evőkanál cukor
fél citrom reszelt héja
5 evőkanál liszt
1 csomag sütőpor
1 evőkanál olaj
1 evőkanál víz
1 csomag vaníliás cukor



Krém:
0,5 kg túró
2 dl tejföl
2-3 evőkanál porcukor, ízlés szerint
1 citrom reszelt héja
fél citrom leve
1 csomag vaníliás cukor
2 dl habtejszín
1 csomag zselatin fix
1 csomag habfixáló


őszibarack konzerv
eper szemek
tetejére:


porcukor
1 citrom leve
3 csepp piros ételfesték
gyöngycukor


Elkészítés: A tésztához a tojásokat szétválasztom, a fehérjét kemény habbá verem, a sárgájához a cukrokat, az olajat és a vizet hozzáadom és géppel jól kikeverem, ezután a lisztet és a sütőport is belekeverem, majd a fehérje habot is beleforgatom.


A sütőt előmelegítem 180 C fokra, a sütő saját tepsijét kibélelem sütőpapírral, ebbe öntöm a piskóta tésztát, elsimítom, majd 10-12 perc alatt megsütöm.

Hagyom kihűlni, majd a papírt lehúzom róla és hosszában elfelezem.

vettem csicsás cukor gyöngyöket, de végül az apró szeművel szórtam meg


A krémhez a túrót a tejföllel, cukrokkal, citromhéjjal és levével, porcukorral és zselatin fix-el összekeverem. A tejszínt a habfixálóval felverem kemény habnak, majd belekeverem a túrós keverékbe.

szerintem szép, az íze pedig: mennyei:)

A piskóta alsó lapját egy tálcára teszem és az elkészült túrós-tejszínes krém felét rákenem. Barack és eper szemekkel díszítem a közepét, erre halmozom a maradék túrókrémet. A teteje lapot szintén elfelezem, hogy háztető formára tudjam a túrókrémre nyomni. A kezemmel összeigazítom és összenyomom.

A cukormázhoz egy pohárban összekeverem a porcukrot a citromlével és 3 csepp piros ételfestékkel. Ezt a mázat kenem a háztetőre, majd díszcukorral megszórom.

A másik süti:


EPRES-BARACKOS-TÚRÓS-HABOS SÜTI:
Hozzávalók:
a tésztát elősütöttem
tészta:
25 dkg margarin
1 tojás
2 dl tejföl
15 dkg cukor
fél citrom reszelt héja
1 csomag vaníliás cukor
60 dkg liszt
1 csomag sütőpor


Túrókrém:
0,5 kg túró
1 citrom reszelt héja
2 marék áztatott mazsola
4 db tojás sárgája
10 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
2 evőkanál búzadara


eper szemek
őszibarack konzerv


Tetejére a hab:
4 tojás fehérje
4 evőkanál cukor


Elkészítés: 
A tésztához a puha margarint a többi hozzávalóval összegyúrom.
A sütőt előmelegítem 180 C fokra. Egy közepes méretű tepsiben (azért közepes méretű a tepsi, hogy a túrós töltelék legalább 1 cm vastag legyen rajta) belenyomkodom a tésztát és elősütöm.
a gyümölcsökre simítom a tojáshabot:)


Elkészítem a túrós tölteléket úgy, hogy minden hozzávalót összekeverek és az elősütött tésztára kanalazom, elsimítom.
itt még magas csúcsokat húzogattam, aztán kisebbekre cseréltem:)

Félbevágott eper szemekkel és őszibarack szeletekkel rakom ki, majd a sütőbe visszatolom és 30-35 percet sütöm.
megsült a hab is


A tetejére a habot géppel, jó keményre felverem, a megsült süteményre kanalazom, elsimítom és visszatolom a sütőbe, de a hőmérsékletet visszaveszem 120 C fokra és ezen már csak szárítom a habot 15-20 percig.
pont olyan finom, mint amilyen guszta:)


Kihűlés után vizes késsel szeletelem.
Mindkét sütit ma délután csináltam 2,5 óra alatt készen voltak.







1 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós lett mindkettő, főleg a háztető!
    Biztos finomak is voltak. Ügyes vagy!

    VálaszTörlés