2012. 04. 28.

MÁLNÁS-CITROMOS JOGHURT TORTA

Egy üdítően könnyű, joghurt torta következik, mert ma itthon vagyok és ilyenkor állandóan a konyhában serénykedek.
Természetesen valami újdonsággal kell, hogy megörvendeztesselek Titeket, akik rendszeresen olvassátok a blogomat.

Ez ma egy tejszínes, gyümölcsös joghurt torta lesz, a krémet csak hidegen összekeverem és már készen is van, ebben a nyári melegben milyen  jól esik:)




ezt a szeletet már meg is ettem, persze csak a fotózás miatt:)



MÁLNÁS-CITROMOS JOGHURT TORTA:
Hozzávalók:
Tészta:
2 tojás
2 evőkanál cukor
2 evőkanál liszt
harmad csomag sütőpor
pici só
1 evőkanál olaj


Krém:
0,5 l joghurt
2 dl habtejszín
ízlés szerint porcukor
1 csomag vaníliás cukor
25 dkg málna (fagyasztott)
1 citrom leve
1 citrom reszelt héja
1 csomag lapzselatin
1 csomag habfixáló


Elkészítés: A tésztához a tojásokat szétválasztom. A fehérjéből kemény habot verek, a sárgáját a cukorral az olajjal jól kikeverem, majd hozzáadom a lisztet, sütőport és a fehérjehabot.

A sütőt előmelegítem 180 C fokra. Egy közepes méretű kapcsos kerek formát kibélelek alufóliával vagy sütőpapírral és ebbe öntöm a tésztát, elsimítom, majd 12 perc alatt megsütöm.

Kiveszem a formából és hagyom kihűlni, majd a papírt lehúzom róla.

A krémhez egy tálban a habtejszínt, kevés porcukorral és a habfixálóval, kemény habbá verem

A lapzselatint először hideg vízbe beáztatom, kinyomkodom, majd mikróba egy kevéske vizet ráöntve fél perc alatt felmelegítem, majd félreteszem.



Egy másik tálba öntöm a joghurtot, elkeverem, majd hozzáadom a felvert tejszínhabot (ha édesebben szeretjük akkor cukrozzuk), a citrom levét és a reszelt héját. (egy kevés citromhéj maradjon meg díszítéshez)
Folyamatos keverés mellett belecsurgatom a langyos , feloldott zselatint és jól elkeverem.



A kihűlt piskótalap köré karimát teszek, erre kenem a joghurtos-tejszínes-citromos krém harmadát, málnaszemekkel (nem engedtem ki a fagyasztott málnát) megszórom, újabb adag krém következik, a másik felét is rászórom a málnának.
A tetejére  megmaradt krémet kenem és a reszelt citrom héjával, és vékony citrom szeletekkel díszítem.



Jó pár órára visszateszem a hűtőbe dermedni, majd teljes dermedés után szeletem.

Megjegyzés: lehetne a tetejére zselét tenni , de most nem raktam.


2 megjegyzés:

  1. Kedves Andrea, isteni a recept...köszönöm. Én málna és szeder kompótból készítettem. Mennyei és nagyon mutatós. Millió puszi Réka

    VálaszTörlés
  2. hol lehet venni lapzselatint?

    VálaszTörlés