2012. 04. 08.

RÉPATORTA DIÓVAL, CSOKIVAL, LEKVÁRRAL

Húsvét van és mindenki elment valahova, a gyerek a barátnője elé, a Guszti motorozni én meg unatkozom. Mit szoktam ilyenkor csinálni? Hát körbenézek a konyhába, hogy mit süthetek. Mivel húsvét van, ezért most egy egyszerű répatorta jön, minden van itthon hozzá, úgyhogy rajta:)
Ja, már most elnézést kérek a marcipán figurákért, (azért írtam figurát, mert nem hasonlít nyúlra, talán kutya vagy vuki:) az ehető füvet pedig a Juci kislányának csomagjából kölcsönöztem. Ízre olyan mint az ostya, semmi különös, de jópofa ilyentájt.



RÉPATORTA DIÓVAL, CSOKIVAL, LEKVÁRRAL:
Hozzávalók:
15 dkg vaj
10 dkg cukor
25 dkg liszt
1 csomag sütőpor
3 evőkanál méz
5 vékonyabb sárgarépa reszelve
1 citrom héja 
1 csomag vaníliás cukor
őrölt fahéj
15 dkg dió durvára törve
4 db tojás
8 dkg csoki pasztilla



meggylekvár
marcipán figurák
ehető fű


Elkészítés: A tojásokat szétválasztom, a fehérjét kemény habbá verem.  sárgájához keverem a puha vajat, a mézet, cukrokat. Kikeverem.

A sárgarépát lereszelem, összekeverem őrölt fahéjjal. A tojássárgájákhoz keverem a durvára tört dióval, citromhéjjal és a csokival együtt. Hozzá adom a lisztet és a sütőport illetve óvatosan belekeverem a fehérje habot is.

Egy kisebb tepsibe sütőpapírt teszek, ebbe öntöm a masszát, elsimítom, majd előmelegített 180 C fokos sütőben 35 percet sütöm. Azért csak ilyen rövid ideig, mert lapos tepsiben sütöttem és nem tortaformában.



Ha megsült a tészta kiemelem, hosszában félbe vágom és megkenem házi, darabos meggylekvárral az egyik felét.


Ráteszem a tetejét, ezt is megkenem lekvárral, erre teszem az ehető füvet, majd az "óvodás is szebbet tud" marcipán figurákat, meghintem színes cukrokkal és készen is van.



Nagyon hamar megvolt, a felét rögtön a Jucinak adom:)

Kellemes Húsvétot Kívánok Mindenkinek aki olvassa!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése