2011. 08. 24.

SERTÉSKARAJ ASZALT SZILVÁVAL ÉS MOZZARELLÁVAL TÖLTVE, BACONBE CSOMAGOLVA

Ma szerda van és rettenetes hőség. Karaj szeleteket vettem elő, de semmi kedvem rántott husival vacakolni.
Inkább csinálok megint egy töltött húst, ezt csak betolom a sütőbe és amíg sül, megcsinálom a rétest is.


SERTÉSKARAJ ASZALT SZILVÁVAL  ÉS  MOZZARELLÁVAL  TÖLTVE, BACONBE GÖNGYÖLVE:
Hozzávalók:
6-7 szelet karaj
1 kis csomag mozzarella
6-7 szelet bacon szalonna
1 csomag aszalt szilva
kurkuma
őrölt fahéj

durvára darált színes bors
olaj
0,5 dl bor


Elkészítés:


A karaj szeleteket jó vékonyra kiklopfolom , megsózom meghintem kurkumával és fahéjjal. Minden szelet közepére teszek egy szelet mozzarella sajtot és 3 db jó húsos aszalt szilvát. Batyu formára hajtom be a széleiket, áttekerek rajtuk egy szelet bacon szalonnát.

Kisebb tepsibe teszem őket, durvára darált színes borssal megszórom. Aláöntök egy kevés olajat és egy kevés bort, ez utóbbit az aromája miatt majd lefedem alufóliával.

210 C fokra előmelegített sütőben 45 percet sütöm fólia alatt, majd lehúzom a fóliát és további 25 perc alatt megpirítom a húsokat.

Krumplipürével tálalom.

Készítettem ma egy egyszerű rétest is:

TÚRÓS RÉTES ŐSZIBARACKKAL ÉS SZŐLŐVEL:
Hozzávalók:


1 csomag Tante Fanny friss leves tészta
25 dkg túró
1 csomag Bourbon vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
2 db tojás
2 evőkanál búzadara
1 evőkanál cukor
1 db szép nagy kemény őszibarack
pár szem "kecskecsöcse" szőlő


Elkészítés:
A friss leveles tésztát kigörgetem a csomagolásból. A túrót összekeverem a hozzávalókkal, a barackot apró kockákra vágom. A tészta közepére halmozom a túrós tölteléket, meghintem a barack kockákkal és szőlőszemekkel is kirakom, majd egymásra hajtom a tésztát és forró sütőben 210 C fokon 20 perc alatt megsütöm.
A végeit nem szoktam lezárni, hogy távozhasson a gőz, illetve egy kicsit meg is szurkálom a tetejét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése