2011. 08. 02.

MARHAPÖRKÖLT VÖRÖSBORRAL, GOMBÁVAL ÉS KRUMPLIS TARHONYÁVAL

Persze nem csak simán marhapörkölt, hanem belecsempésztem még az erdő leheletét is:)))


VÖRÖSBOROS MARHAPÖRKÖLT GOMBÁVAL ÉS KRUMPLIS TARHONYÁVAL:
Hozzávalók:


80 dkg marha hús (comb vagy rostélyos)
40 dkg gomba
2 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
2 db paradicsom
2 db paprika
1 db babérlevél
7 szem borókabogyó
kevés morzsolt kakukkfű

 őrölt bors
őrölt kömény
2 db sárga chili paprika
fűszerpaprika bőven
3 dl finom vörösbor
3 evőkanál zsír
2-3 ág zeller levél


Krumplis tarhonya:


40 dkg kézi tarhonya
60 dkg krumpli
1 evőkanál zsír

petrezselyem




Elkészítés:


Kivételesen kuktában készítettem el a pörköltet.  A zsíron megdinszteltem a hagymákat, hozzáadtam az apróra vágott paprikát, paradicsomot, a kockára vágott marhahúst és a pucolt, negyedelt gombát.  Amikor már lepirult, akkor fűszerezem és felöntöm a vörösborral.

Egy 5-6 percet még a teteje nélkül kevergetem nagy lángon,majd lefedem és kisebbre veszem a lángot, majd 1 órán át főzöm a kuktában.

A krumplis tarhonyához egy nagyobb serpenyőben a zsíron megpirítom a tarhonyát, hozzáadom a megpucolt és kockára vágott krumpli, sózom, petrezselyemmel is meghintem, majd 2 x annyi vizet öntök hozzá, mint amennyi a tarhonya mennyisége volt. Fedő alatt 18-20 perc alatt lassú tűzön elkészül.



Tálaláskor tejfölt is kínálok mellé.


Elkészítési idő: 1,5 óra
Nehézségi fok: könnyű

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése