2011. 08. 06.

HÚSGOMBÓCOK BACON SZALONNÁBA SÜTVE, KRUMPLIFŐZELÉKKEL

A nyár elején bevezettük, hogy hetente csak egyszer megyünk vásárolni, mert így garantáltan kevesebbet költünk, mint előtte. Összeírom előre, hogy miket fogok főzni és sütni és célirányosan azt vesszük csak meg. Ma is egész délelőtt vásároltunk, a macskák miatt 2 helyre kellett menni (állatorvosi gyógytáp és alom) aztán piacon is voltunk, meg multinál is.
Mindezek miatt gyorsan elkészülő kaja mellett döntöttem, amit elő tudtam készíteni. A krumplifőzeléket még vásárlás előtt megcsináltam, a húsgombócokat is bekevertem, mire haza jöttünk, már csak ki kellett sütni.


HÚSGOMBÓCOK BACON SZALONNÁBAN SÜTVE:
Hozzávalók: 12 db-hoz
12 szelet bacon szalonna
30 dkg darált hús
1,5 dl rizs
2 db közepes vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 ágacska rozmaring
1 marék friss petrezselyem zöld
majoránna
őrölt bors
őrölt kömény
pirospaprika

kevés olaj


Elkészítés:


A rizst sós vízben megfőzöm, leszűröm. Egy tálban a darált húst, a leszűrt főtt rizst, a reszelt hagymákkal és a fűszerekkel összekeverem.

A sütőt 210 C fokra előmelegítem.

A muffin forma minden üregébe egy kevés olajat csepegtetek , erre kerülnek keresztben a félbevágott bacon szeletek. Az összegyúrt húsos keverékből a kezemmel közepes méretű gombócokat formálok, mindegyik üregbe teszek egy gombócot, ráhajtom a szalonna széleket.

Forró sütőben 20-25 perc alatt megsül.

Krumplifőzelékkel tálalom.


BURGONYA FŐZELÉK vagy  KRUMPLI FŐZELÉK:
Hozzávalók:
1,5 kg burgonya
3 dl tejföl
2 db babérlevél
só, 
kevés ecet
vágott kaporlevél
liszt


Elkészítés:
A krumplit megpucolom, kisebb kockákra vágom és sós vízbe felteszem főni, amibe még a babérleveleket is beleteszem.
Amikor megfőtt, a tejfölben elkeverek egy kevés lisztet és behabarom vele a főzeléket. Kevéske ecettel is ízesítem, legvégén kaporral is megszórom.





Elkészítési idő: 40 perc
Nehézségi fok: könnyű

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése