2011. 08. 28.

JÉRCEMELL KARALÁBÉS ZABPELYHES BUNDÁBAN,GOMBÁS RIZZSEL

Ma reggel azon gondolkodtam, hogy mi legyen az ebéd, ami természetesen újdonság és finom is. Tanyasi jércemell, karalábé, gomba, paprika, paradicsom volt itthon, először valami lecsósra gondoltam, aztán arra, hogy karalábé tócsnit csinálok, végül a húst bundáztam be vele. Azt tudtam, hogy finom lesz, mert amikor wokban pirítom a karalábét az is isteni.

JÉRCEMELL KARALÁBÉS ZABPELYHES BUNDÁBAN, GOMBÁS RIZZSEL:
Hozzávalók:


jércemell
Bunda:
2 db karalábé
1 db kisebb hagyma

őrölt bors
2 evőkanál zabpehely
2 db tojás
liszt
olaj
Köret:
3 dl rizs
25 dkg gomba
petrezselyemzöld

őrölt bors


Elkészítés: A karalábét megpucolom és kis lyukú reszelőn egy tálba lereszelem. Mivel magas a víztartalma kinyomkodom belőle amennyire tudom a levét. Megsózom, majd belereszelem a hagymát és állni hagyom.

Addig elkészítem a gombás rizst: A gombát megpucolom, megmosom és felszeletelem. Kevés olajon, megsózva megpirítom, majd hozzáadom a megmosott rizst , sózom, borsozom, pirítom, végül egy marék petrezselyem zölddel meghintem és a rizs mennyiségének duplája forró vízzel felöntöm.
5-6 percig forralom fedő alatt, majd elzárom a lángot és hagyom, hogy a rizsszemek magukba szívják az összes nedvességet.

A bundához a karalábéból újra kinyomkodok minden nedvességet, hozzáadom a tojásokat, borsozom és belekeverem a zabpelyhet is.

A jércemelleket elfelezem, liszttel meghintem (azért, hogy tapadjon a bunda). Serpenyőbe olajat melegítek és a karalábés bundában megforgatott (kézzel egy kicsit még rásegítek) jércemelleket megsütöm.

Elkészítési idő: 1 óra
Nehézségi fok: könnyű



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése