2012. 08. 01.

GOMBÁS-ZÖLDBORSÓS TOKÁNY, KUKORICAKÁSÁVAL

Amikor ma nekiálltam főzni még nem tudtam, hogy mi lesz belőle. Gondolkodtam a savanyú vetrecén, a borsos tokányon, de a gombát is szerettem volna belerakni, így aztán egy gombás-zöldborsós tokány mellett maradtam.

Mitől tokány és nem ragu? A tokányhoz hosszúkás csíkokra vágjuk a húst a raguhoz kockákra.

A köret egy ritkán készített kukoricadara tejben megfőzve. Az egyik főzős műsorban láttam, hogy az olaszok is előszeretettel fogyasztják, hasonló szaftos ragukhoz vagy tokányhoz. Ott úgy tálalják, hogy egy nagy tálba kiszedik a kukoricakását és arra halmozzák a ragut vagy tokányt. Az ízesítése pedig bármi lehet, medvehagymától az ételízesítőn át a fokhagymáig.

Na én a fotó kedvéért megformázom a kukoricadarát.

gombás-zöldborsós tokány kukorica kásával



GOMBÁS-ZÖLDBORSÓS TOKÁNY, KUKORICAKÁSÁVAL:
Hozzávalók: 3 személyre
pirul a tokány


40 dkg sertés tarja vékony csíkokra vágva
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 db csípős zöldpaprika
1 db paradicsom
10 dkg bacon szalonna kocka
35 dkg gomba
40 dkg zöldborsó
olaj
kevés liszt
őrölt bors
majoránna


kukoricakása:
2 dl finom kukorica dara
2 dl víz
4 dl tej
ételízesítő
4-5 dkg vaj


Elkészítés: Egy serpenyőben olajon a szalonna kockákat az apróra vágott hagymával megpirítom, ezután a csíkokra vágott húst is belekeverem és fehéredésig pirítom. Hozzáadom a szintén apróra vágott paradicsomot és csípős paprikát, sózom, fűszerezem majd 2 dl vizet aláöntve és lefedve puhára párolom.



Ezután keverem bele a megpucolt 4 felé vágott gombát és a zöldborsót. Újra lefedem és hagyom a gombát párolódni, majd az egészet a zsírjára lesülni közepes lángon.




A legvégén egy kevés lisztet hintek a tokányra, forralok egyet rajta és készen van.

A kukoricakásához egy jó nagy lábost veszek elő, mert úgy viselkedik forrás közben mint egy működő vulkán.




Először a vizet öntöm a lábosba,  forralni kezdem, majd az ételízesítős tejet és a kukoricadarát és a vajat is. Folyamatosan kevergetem, majd a lángot visszaveszem amikor forrni kezd és folyamatos kevergetés mellett besűrítem. Pár percet vesz igénybe.




Állaga olyan lesz mint a krumpli pürének. Tálaláskor megformázom a kását és a tokány szaftjával  is lecsurgatom a tetejét.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése