2012. 08. 14.

ÍR ALMATORTA (barackkal, kardamom-mal)

A következő süti Rachel Allen (A család kedvencei) könyvből lett egy kicsit átdolgozva. Maga a receptkönyv nem nagy szám, 5580 Ft és szinte semmi nem nyerte meg a tetszésem belőle amikor először átlapoztam,  de most újra átnéztem és ezt az Ír alma tortát meg  egy omlós kekszet találtam benne.

Az almatortához szinte semmi nem kell, szegényebb napokon tökéletesen megfelel, illetve bármilyen más gyümölccsel el lehet készíteni, gondolok a szilvára, a sárgabarackra, de én most, hogy már sül a süti csak azt mondhatom, hogy kevés finomabb illat van, mint a karamellizált fahéjas  sült alma illata!

Ha nincs otthon kardamom, nem számít, ha barack sincs akkor legyen 2 db alma és a fűszerek, esetleg mazsola.
Ír almatorta



az íze is olyan finom, mint az illata:)
ÍR ALMATORTA BARACKKAL ÉS FŰSZEREKKEL:
Hozzávalók: 22 cm-es formához
alapanyagok, alig kell hozzá valami

33 dkg finom liszt
12 dkg vaj
10 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
fél csomag sütőpor
1 db tojás
1 dl tej
pici só

1 db alma
2-3 db barack
fél mokkáskanál őrölt fahéj
4-5 db zöld kardamom belső magjai
fél mokkáskanál őrölt gyömbér
2 lapos evőkanál cukor

Elkészítés: A puha vajat a liszttel elmorzsolom, majd hozzáadom a felvert tojást, a tejet és a sót meg a vaníliás cukor felét. Összekeverem és egy egészen lágy tésztát kapok.

A sütőt előmelegítem 175 C fokra.

Egy közepes méretű pite tálat (vagy hőálló tányért) kivajazok és ebbe nyújtom vagy nyomkodom bele a tészta felét.
a fele tésztára rászeletelem a gyümölcsöket
Rászeletelem a tésztára a megpucolt barackokat, majd a megtisztított kisebb kockákra vágott almát.

Egy tálkában összekeverem a 2 evőkanál cukrot a fahéjjal és a gyömbérrel, a kardamom magokkal és a fél vaníliás cukorral. Ezt a keveréket szórom a gyümölcsök tetejére. (jobb, ha kávédarálóban összedaráljuk a kardamom miatt)
meghintem a cukor-fahéj-gyömbér-kardamom-vaníliás cukor keverékkel
Lisztezett asztalon kerekre nyújtom a megmaradt tésztát, ráemelem a piteformára, a széleit lenyomkodom.

befedem a maradék tésztával a leeső részekkel díszítem
A maradékból alma formát és levélformát készítek a tetejére, a közepén vágok egy kereszt alakú nyílást a keletkező gőzöknek.
Egy pohárba kevés tejet öntök, ezt ecsettel szétkenem a tészta tetején, meghintem vékonyan kristály cukorral és betolom az előmelegített sütőbe 55-60 percre.

hát nem gyönyörűűűű:)
Addig sütöm, amíg szép aranyszínű ropogós lesz a külseje.



a süti a képen egy kissé életlen, na de a tányéron a fény, az éles:)

Rachel Allen puhára felvert tejszínt javasol mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése