2012. 08. 09.

LEKVÁROS MÁKOS PISKÓTATEKERCS

Egy egyszerű kis süti következik csak, hogy legyen itthon valami édesség. Holnap biztosan sütök mazsolás foszlós kalácsot, szerintem mára ez megteszi:)

Házi lekvárt használok bele és még maradt egy kevés a tavaly nyáron kapott házi mákból. Reggel dobtam ki a zacskós bolti mák (Kalifa) maradékát, mert a túrós pogácsára szórtam a múlt héten és éreztem rajta azt a kesernyés ízt, amit nem szeretek, a házi mosott, szárított máknak semmi baja ugyanolyan finom mint 1 éve. /Remélem kapok idén is/

lekváros mákos piskótatekercs
LEKVÁROS MÁKOS PISKÓTATEKERCS:
a tészta sütés előtt
Hozzávalók:

5 db tojás
5 dkg olvasztott margarin
5 evőkanál cukor
4 evőkanál liszt
2 evőkanál darált mák
1 citrom reszelt héja
1 mokkáskanál őrölt fahéj
fél csomag sütőpor
pici só

házi barack lekvár

csokimáz:
3 evőkanál cukor
3 evőkanál kakaópor
3 evőkanál víz
5 dkg vaj
díszcukor

Elkészítés: A tojásokat szétválasztom és a fehérjét egy kevés cukorral kemény habbá verem. A sárgáját a többi cukorral és olvasztott vajjal szintén jól kikeverem, majd beleszórom a darált mákot, sót, citromhéjat, lisztet, sütőport elkeverem és végül a tojások kemény habját is beleforgatom.

sütőpapírban hagyom kihűlni
A sütőt előmelegítem 170 C fokra. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítom a piskóta tésztát, elegyengetem majd 10-12 perc alatt megsütöm.

(Én úgy szeretem, ha nem sül keményre, hanem rugalmas marad, így könnyebb feltekerni)

Még melegen kissé nedves konyharuhára húzom a sütőpapírral együtt lazán feltekerem, majd leveszem a konyharuhát és hagyom teljesen kihűlni.


Ha kihűlt, akkor párszor ki be tekerem az asztalon görgetve, hogy megtartsa a gömbölyű formáját, a sütőpapírt lehúzom róla, majd lekvárral vastagon megkenem és újra feltekerem.

Tálcára teszem és elkészítem a csokimázat: egy edényben a vaj kivételével a hozzávalókat felmelegítem addig, hogy a cukor teljesen elolvadjon, majd belekeverem a vajat is, leveszem a tűzről és hagyom elolvadni benne, közben kevergetem, majd rákenem a piskótatekercsre és késsel elsimítom.
Tetszés szerint díszcukorral megszórom, de el is maradhat, mert vannak olyan díszcukrok amit nagyon kemények és ezt nálunk nem szeretik hiába szépek. Vettem színes gyöngyöket is, szerintem gyönyörűek, de mintha kavicsra harapna az ember olyanok.-(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése