2012. 08. 07.

ŐSZIBARACKOS PIRÍTOTT SERTÉSCSÍKOK

Szerintem nagyon ízletesek a gyümölccsel készített húsfélék. Sokszor csinálok ilyenkor nyáron illetve télen az ünnepekkor is  mert a kacsa és a liba is szereti a gyümölcsöt, a csatnik is nagyon jól illenek a sült húsokhoz , a szűzérmét és a csirkemellet is szeretem párosítani gyümölcsökkel.

Amikor gyerek voltam akkor max. a meggymártás volt a főtt marhahúshoz és valahogy nincs a Top 10-ben nálam, de a saját konyhámban már bátrabban próbálkozom a wok-os ételek mellett az egyéb gyümölcsös húsokkal.

A gyümölcs kiválasztásnál azt vettem észre, hogy minél húsosabb és aromásabb vagyis ízletesebb egy gyümölcs, természetesen annál finomabb az elkészült étel. A meggy mellett igen finomak a barackok, az ananász, a szilva, narancs, alma.  A cseresznyétől, egrestől, körtétől nem vagyok úgy elájulva, a málna és a ribizli nagyon fincsi, de azokat a sok mag miatt szűrni kell.

A gyümölcsös húsokhoz illő fűszerek: fahéj, fokhagyma, édes chili, kurkuma, gyömbér, koriander, mild curry, színes borsok, ánizs, bazsalikom, méz, kókusz reszelék, én főleg ezeket szoktam használni.

A sütéshez pedig mivel elektromos a főzőlapom, lapos és magasabb falú serpenyőt használok, mert a wok serpenyőnek nagyon keskeny a talpa ami a hővel érintkezik és úgy vettem észre, hogy nem jó így a hőátadás. A pirításhoz pedig magas hőre van szükségem.

őszibarackos pirított sertéscsíkok

őszibarackos pirított sertéscsíkok
ŐSZIBARACKOS PIRÍTOTT SERTÉSCSÍKOK:
Hozzávalók:
hozzávalók

fejenként 1 szelet sertés comb
egészen vékony csíkokra vágva

1 darabka friss gyömbér reszelve
3 gerezd fokhagyma reszelve
fél citrom héja reszelve és leve
1 mokkáskanál mild curry
1 mokkáskanál kurkuma
1 mokkáskanál őrölt fahéj
2 evőkanál méz
2 evőkanál szójaszósz
2 mokkáskanál durvára darált színes bors
1 db chili paprika ereit és magját kiszedve, szeletelve
kevés só 8 db őszibarack pucolva és cikkekre vágva

Elkészítés: Egy nagyobb serpenyőben kevés olajon a sertéscomb csíkokat fehéredésig pirítom, ezután hozzáadom a fűszereket és a chilit, tovább pirítom állandó kevergetés mellett.

olajon pirítom a húst, chilit és a fűszereket
Pár perc után hozzáöntöm a citromlevet és héját, a szójaszószt, tovább pirítom és most kerül bele a gyömbér, fokhagyma és az őszibarack szeletek. Ezzel is tovább keverem, majd lefedem és hagyom párolódni.

citromlé és héja, szójaszósz, gyömbér, fokhagyma és őszibarack is belekerült

amikor elkészül ilyen sűrű szaftja lesz
Pár perc után hozzákeverem a mézet és felöntöm 1 dl vízzel, majd lefedem és hagyom elkészülni ami kb 10 percet vesz igénybe. Újra kevergetem és  ilyenkor már sűrű szaftja van, az étel elkészült nem több mint 30 perc alatt.




Pirított párolt rizzsel tálalom.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése