2012. 08. 04.

CSÁKY TÖLTÖTT SERTÉSSZELET

Olyasmi mint a Csáky rostélyos, de azt marhahúsból készítik, nekem meg most sertés comb volt itthon, így ezzel készítem.

A Csáky rostélyosban egy lecsós tojásrántotta van a hússzeletekbe göngyölve, de a combot nem tudom olyan nagyra vágni, mert elég keskeny részt kaptam, így most vékonyabb szeleteket vágok és kettőt teszek egymásra, így töltöm meg.

A hús a végén kap majd egy tejfölös habarást, amit egy kis mustárral még pikánsabbá lehet tenni.




Csáky töltött sertés szelet gombás rizzsel

CSÁKY TÖLTÖTT SERTÉS SZELET:
Hozzávalók:
készül a lecsó


fejenként 2 vékony szelet sertés hús

őrölt kömény
liszt


a lecsóhoz:
2 db paprika
1 db erős paprika
3 db paradicsom
1 db nagyobb vöröshagyma
kevés kolozsvári szalonna 
5 db tojás
olaj

őrölt bors
tojásos lecsó


habaráshoz:
4 dl tejföl
liszt
4 evőkanál lecsó 
fűszerpaprika
1 evőkanál mustár


Elkészítés: A sertéshúst párosával vékonyra vágom és egy kissé kiklopfolom. Meghintem sóval és őrölt köménnyel.

A lecsót a hozzávalókból elkészítem, majd amikor már puha akkor 4 evőkanállal kiveszek belőle, mert ez majd a szafthoz kerül, a többihez hozzákeverem a felvert tojásokat. Addig sütöm amíg minden részén száraz lesz. Ez a töltelék.


ráhalmozom a lecsót a húsokra 


összefogom hústűvel és mivel nincs annyi, fogpiszkálóval is 
A hússzeletek felére halmozom  a tojásos lecsót, beborítom egy másik hússzelettel. Hústűvel vagy fokpiszkálóval a két hosszabbik oldalát összefogom, majd meghintem liszttel és kevés forró olajban megpirítom minden oldalukat.


kevés olajon megpirítom mindkét oldalát a húsoknak
Ezután sózom, 3 dl vizet öntök alá, hozzáadom a 4 evőkanálnyi lecsót és fedő alatt puhára párolom, ez kb. fél óra.

hozzáadom az előzőleg kivett 4 kanálnyi lecsót és fedő alatt puhára párolom




Ezután ízesítem mustárral, meghintem fűszerpaprikával, behabarom a tejfölben csomómentesre kevert liszttel és egyet forralok rajta.

Gombás párolt rizzsel tálalom, de nokedlival még jobb.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése