2012. 08. 30.

TŐKEHALFILÉ TEPSIBEN SÜTVE, BROKKOLIS KRUMPLI PÜRÉVEL

Ma reggel korán keltünk, mert a Guszti még munka előtt szeretett volna 100 kg szilvát szedni, Pomázon. Az aranyos szomszédunk a Józsi is eljött velünk, hogy minél hamarabb végezzünk.  75 perc alatt hármunknak sikerült 154 kg szilvát szednünk, bár az ár éppen nem volt baráti 150 Ft/kg.

Amíg tartott a mérlegelés addig szedtem 6 kg almát is:) A szilvát most nem főzöm be, mert még van sok tavalyi lekvárom és igazán a sárgabarackot szeretjük, de egy részét kimagoztam és zacskókban lefagyasztottam, a sütikbe pont jó lesz.



baconba tekert tőkehalfilé, brokkolis burgonyapürével


TŐKEHALFILÉ TEPSIBEN SÜTVE, BROKKOLIS BURGONYAPÜRÉVEL:

Hozzávalók: 2 személyre  (mert én nem szeretem a halat)

sütés előtt
4 szelet tőkehalfilé
8 szelet bacon szalonna
durvára darált színes bors

halak fűszerkeverék
citrom karika
citromos olíva olaj (sima is jó)

brokkolis burgonyapüréhez:

1 kg burgonya
30 dkg brokkoli rózsa

tej ízlés szerinti mennyiség kb 2,5 dl
4 dkg vaj

Elkészítés: a halszeletek mindkét oldalát befűszerezem és lazán betekerem bacon szalonnába, mindegyikre teszek egy megpucolt citrom szeletet.

A sütőt előmelegítem 200 C fokra és egy sütőpapírral bélelt tepsibe teszem. Megspriccelem  egy kis olíva olajjal és lefedés nélkül addig sütöm, amíg a szalonna szeletek szépen megpirulnak rajta, ez kb 20-25 perc. A végén kapcsolok rá légkeverést is, persze ekkor csökkentem a hőmérsékletet 155 C  fokra.



A püréhez megpucolom a burgonyát és a brokkolival együtt sós vízben megfőzöm, majd leszűröm és burgonyatörővel áttöröm. Ugyanúgy készül, mint a hagyományos burgonyapüré, sózom, vajat keverek bele és forralt tejjel fellazítom, én egy kicsit hígabban szeretem, ezért írtam, hogy ízlés szerinti mennyiséggel.

Gyorsan elkészült és bár halat nem ettem, de a brokkolis burgonyapüré az fincsi volt.

eper, de előtte ott van még egy csak az még sápadtka


Ezt a képet pedig azért teszem ide, mert ma augusztus vége van és termett egy szép eper az erkélyen lévő cserépben. Ez már az utolsók egyike, mert viszonylag sokat szüreteltem róla, jó persze kinek mi a sok, voltak napok, amikor 3-4 db-ot is megehettem és voltak amikor csak 1-2 db-ot, de összességében 1 cserépről beszélek, nem egy eperföldről a végeredmény kb 50 db eper volt:) Az új hajtásokat mindig levágtam, feleslegesen ne vegye el az energiát szegénykétől, nyár elején több gyümölcsöt adott, de szinte folyamatosan termett. Most augusztus végére elfáradt, apró kis bogyókat  növesztett, meg sok virágot, de igazán szép eper már nem lett belőlük, így elcsodálkoztam ezen a fényes, piros szemen és akkor vettem észre, hogy lesz még egy.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése