2012. 06. 19.

RIBIZLIS-TEJFÖLÖS-KÓKUSZOS PITE

A Gyurka barátnőjétől kaptunk egy vödör ribizlit. Jó sokat nyersen megettünk belőle, mert nagyon egészséges, sok a C vitamin benne. A maradékból most egy sütit csinálok, mert tegnap már kérdően néztek rám, hogy nincs süti?:)

A ribizli szemezgetéséről most inkább nem beszélnék, csak annyit, nem ez az álmaim melója:)

Szeretnék diétázni, de azért sütit csinálok, szigorúan Nekik:)


ribizlis-kókuszos-tejfölös pite


RIBIZLIS-KÓKUSZOS-TEJFÖLÖS-PITE:
Hozzávalók:
tészta:
10 dkg cukor
20 dkg margarin
30 dkg liszt
pici só
fél csomag sütőpor
1 tojás


krém:
4 dl tejföl 20 %-os
1 csomag tejszín ízű pudingpor (másmilyen is jó)
5 dkg kókuszreszelék
3-4 evőkanál cukor
nehezéknek egy kisebb sütőtálat raktam bele
3 db kardamom kikapart magjai (elmaradhat)
1 tojás


tetejére:
12 dkg ribizli


Elkészítés: a tészta hozzávalóit összegyúrom és egy közepes méretű kapcsos formát kibélelek vele úgy, hogy csinálok egy 1,5 cm-es peremet is neki.

A sütőt 180 C fokra előmelegítem. Egy kerek kis formát bebugyolálok alufóliával és ezt teszem a tésztára nehezéknek, majd 12 perc alatt elősütöm.

Közben egy tálban a tejfölt a többi hozzávalóval összekeverem. Az elősütött tésztára kanalazom, a tetejét meghintem ribizlivel majd visszatolom a sütőbe és legalább 40 percet sütöm.

mehet vissza a sütőbe
Hagyom kihűlni, majd leszedem a karimát és a torta forma alját is, hűtőbe teszem dermedni és csak utána szeletelem.

megsült
Kókuszreszelék helyett lehet citromhéjat is beletenni a kardamom mag elmaradhat, nekem van itthon, ezért beletettem. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése