2012. 06. 20.

FŰSZERES SERTÉSSZŰZ EGYBEN SÜTVE, BACONSZALONNÁBA TEKERVE

Ma a kenyérsütés mellett azért ebédet is kell csinálnom és praktikusan olyan amit sütőben lehet sütni.
Tegnap amikor a fagyasztóból elővettem a szűzérmét, még nem tudtam, hogy mit fogok csinálni belőle, kacérkodtam a tejszínes-ananászossal, de aztán egy férfiasabb sült hús mellett döntöttem.

Tök egyszerű, de komolyan mondom, hogy ünnepi ételnek is beillik, olyan szép lett tálaláskor, a "kis szörnyeteg".


egyben sült szűzpecsenye, baconbe bugyolálva, fűszeresen, zöldséges rizzsel


BACONBA BUGYOLÁLT SERTÉSSZŰZ EGYBEN, FŰSZEREKKEL:
Hozzávalók:


1 csík szűzérme
olyan mint egy pörölyös cápa:), olajban megpirítom
szeletelt bacon szalonna
3 gerezd fokhagyma
 2 szál újhagyma
durvára darált színes bors
kakukkfű
Himalája só (csak ez van most itthon)
olaj


Körethez:
4 dl rizs
2 dl vegyes zöldség
7,5 dl víz

olaj


Elkészítés: A szűzérmét megmosom, letisztítom, majd kevés forró olajban, serpenyőben pár perc alatt minden oldalát megpirítom.

a megpirított húst bacon szalonna szeletekre rakom, megfűszerezem és bebugyolálom
Ezután tálcára teszem, amire kiterítettem a bacon szalonna szeleteket. A húst fűszerezem só, bors, reszelt fokhagyma, kakukkfű és apróra vágott újhagyma. A szalonna szeletekkel körbe tekerem, a tetejére lezárásként egy szeletet fektetek.  Hőálló kisebb tepsibe teszem, amibe előtte sütőpapírt tettem, meglocsolom pár kanál olajjal, abból amibe kisütöttem a húst.  Végül  alufóliával letakarom.


tepsibe teszem, kevés olajjal meglocsolom, lefedem és mehet a sütőbe




70 perc sütés után, a fóliát leveszem és visszatolom a sütőbe
Előmelegített 200 C fokos sütőbe tolom és 70 percig sütöm. Ezután a fóliát lehúzom róla és további 15 percet sütöm, amikor elkészült kiemelem egy lapos tányérra.


megsült, olyan mint egy "kis szörnyeteg" vagy egy hal:)


Pár perc pihentetés után szeletelhető.






A körethez olajban megpirítom a zöldségeket, majd a megmosott , lecsepegtetett rizst is hozzáadom,  pár percig kevergetem, majd forró vízzel, (ami majdnem a duplája mennyiség, mint a rizs), felöntöm, lefedem és hagyom, hogy magától elkészüljön. A lángot 1-2 perc után kikapcsolom alatta.

a köret: zöldséges rizs




Fincsi házi kovászos uborkával ettem, már lassan nekikezdhetek a következő adagnak, mert nagyon fogy:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése