2012. 06. 20.

HÁZI KENYÉR ÉS FONOTT MÁKOS COPFOK

Ma is sütök házi pékárut, de ugyanabból a tésztából sütök kenyeret és csinálok mákkal hintett copfocskákat.

mákkal hintett copfocskák



Ez utóbbi reggel jutott eszembe,  -   hogy amikor kb. 20 éve megjelentek az első maszek pékek, még akkor nem is boltok voltak , hanem büfékocsik, szóval nálunk a Visegrádi utca végén a körút sarkánál állt egy ilyen kenyeres kocsi és onnan vásároltuk a ropogós héjú házi kenyeret és a gyönyörűségesen szép cukros briósokat és csavart cukros kifliket. Itt lehetett kapni ezt a mákos copfocskát, imádtam.

házi kenyér szezámmaggal hintve


másnap, felszeletelve
JOGHURTOS-ZABPEHELYLISZTES HÁZI MÁKOS COPFOCSKA ÉS KENYÉR:
Hozzávalók: 8 db copfocska és egy szép kenyércipó


1,2 kg finom liszt
a copfok megfonva
2 evőkanál burgonya pehely
3 evőkanál zabpehely liszt
3 evőkanál joghurt
4 dl langyos víz
1 evőkanál só
2 kiskanál cukor
1 csomag száraz sütőélesztő
3 evőkanál olaj


hintéshez:
mák
szezámmag


kenéshez:
1 tojás


Elkészítés: Minden hozzávalót a kenyérsütő gépbe teszek és 1,5 órás keverő-kelesztő programra állítom.

Amikor készen van a tésztát lisztezett asztalra borítom és elfelezem.  Az egyik feléből egy szép cipót formálok.  Egy nagyobb ovális-fedeles hőálló tál alját vékonyan kiolajozom, ebbe csusszantom bele a tésztát, éles késsel 3 csíkot metszek bele. Egész tojással vékonyan megkenem. Az edény tetejét langyos vízzel átöblítem majd ráteszem a helyére és ebben kelesztem a kenyeret egy jó órát.

kenyér a jénaiban, rá a tető és hagyom megkelni
A másik tésztát 8 felé vágom. Minden darabot újból 3 felé vágok és két kéz között kisodrom vékony nudlikká, majd asztalra teszem és megfonom őket. A végeiket aláhajtom a tésztának.




ha megkeltek a copfok, meghintem mákkal

vizes fedők alatt kelnek a copfok és fedő alatt a kenyér is
mielőtt megsütöm, meghintem szezámmaggal
Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem a copfokat és egész tojással megkenem a tetejüket. Ezután mákkal is meghintem, majd vizet spriccelek a tésztákra és a tepsibe, ráteszek egy másik tepsit és hagyom kelni egy 25 percet.
megsült a kenyér, most vettem ki a sütőből
(Azért tepsit rakok rá, mert a konyharuhához hozzáérhet a tészta)

A sütőt előmelegítem 200 C fokra. A megkelt copfokat újra megspriccelem vízzel és betolom a sütőbe, 23-25 perc alatt elkészül. Amint kivettem rögtön lekenem mindegyiket langyos vízzel, ettől megpuhulnak.

szerintem kellően kívánatos:)
Ezután a kenyérről leveszem a tetőt, meghintem szezámmaggal a tetejét, kevés vizet spriccelek rá, vissza a tetőt és mehet a 200 C fokos sütőbe. 50 perc alatt elkészül, de 10 perccel előtte a tetejét leveszem, hogy szabadon pirulhasson.

Amikor elkészült, ezt is langyos vízzel megkenem, kiborítom a tálból és rácson hagyom kihűlni.

Az illatokat nem tudom leírni, csak annyit, hogy olyan illat van az egész lakásban, mintha egy pékségben lennék, szóval isteni:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése