2012. 06. 15.

KOVÁSZOS UBORKA

Ha nyár akkor kovi ubi. Az elkészítése igen egyszerű, szinte minden háziasszonynak van egy tuti receptje ezért én is megosztom az enyémet. Szokás szerint szeretek több fűszerrel ízesíteni még ilyen egyszerű savanyúságot is.

Szerencsére  holnaptól 30 C fokot mondtak és éppen jó idő lesz arra, hogy a sok napfény segítségével a házi kovászos uborka gyorsan elkészüljön.

Otthon a nagymamám csinált mindig, az is nagyon fincsi volt, de én nem szeretem, ha az ubi végei le vannak vágva és hosszában is be van hasítva. Tudom, hogy így hamarabb elkészül és már lehet is fogyasztani, de inkább legyen a megszokott, ezért én csak késsel egy kicsit mélyebben megszurkálom  az uborkákat.

rászűröm a levet a kovászos uborkára




KOVÁSZOS UBORKA:
Hozzávalók: 5 l-es üveghez


2 kg közepes méretű uborka
3 gerezd fokhagyma
3 db babérlevél
1 nagy vagy 2 közepes csomó kapor
1 kiskanál mustármag
1 kiskanál koriander mag
5-6  evőkanál Himalája só
8 db fekete bors szem
1 mokkáskanál borsikafű
2 szelet kovászos kenyér


Elkészítés: Az uborkákat jól megmosom, ha olyan friss lenne, hogy a végén még ott van a kis virág maradvány, azt leszedem. Szivaccsal is megsikálom, majd egy 5 l-es üvegbe szórom úgy, hogy előtte mindegyiket késhegyével több helyen körbevagdosom vagyis inkább szurkálom.

Egy jó nagy csokor, megmosott kaprot rakok hozzá,  a mustármagot, koriandert, fekete borsot, babérleveleket, borsikafűt is beleszórom. A fokhagymákat hosszában felszeletelem és azt is hozzáadom.

Egy nagyobb lábosban sós vizet forralok, amibe 5-6  evőkanál sót is szórok. Amikor felforrt lehúzom a tűzről és egy kicsit hagyom hűlni, de még melegen öntöm rá az uborkákra.

3,5 nap ebben a melegben és szinte készen van
üvegekbe töltöm és a levet rászűröm
(mivel a 2 kg  nem fért el  az 5 l-es üvegbe, még egy normál méretűt is elő kellett vennem)

Nem töltöm teljesen tele, kenyérszeleteket rakok a tetejére, le is nyomkodom, majd tányérral lefedve kiteszem az erkélyre, oda ahol sokáig éri a délutáni napfény. Nem jó ha nagyon tűz rá a nap, de azért kapjon eleget. Néha meg kell fordítani, hogy ne legyen féloldalas:)

készen van a kovászos uborka
Szerintem ilyen szép időben elég neki 4-5 nap és elkészül. Ezután kisebb üvegekbe szedem át az uborkákat, a levet rászűröm és hűtőszekrénybe tárolva pár hétig is eláll.


Hát nem kellett csak 3,5 nap ebben a melegben és készen is van. 


2012.06.26.


Ezt az üveget ma csináltam, annyi a különbség, hogy kipróbálom azt, amikor kenyér helyett krumpli van a tetején.


A fűszerezése ugyanaz mint az előbbiekben, az uborkák most kisebbek, így ezeket csak 3 helyen megszurkáltam. 


A tetejére 1 db nagyobb krumplit vágtam cikkekre.


Holnaptól jön újra a jó idő, kíváncsi vagyok ez mennyi idő alatt készül el.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése