2012. 06. 17.

PÁCOLT OLDALASKOSZORÚ

Óhaj-sóhajra készül a következő sült hús, sertésoldalasból. Csodálatosan gazdag a fűszerezése és tálalástól függően, akár ünnepi ételnek is beillik.

A húst 1 nappal előbb pácolom be, a köret újdonság lesz, de azt az előző blogbejegyzés tartalmazza.


pácolt, sült oldalas koszorú, ribizli csatival és répás zabpelyhes polentával



szebben szerettem volna elvágni a húst:)

a pác
PÁCOLT OLDALASKOSZORÚ:
Hozzávalók:
Pác:
1 mokkáskanál őrölt babér
1 mokkáskanál kömény
1 mokkáskanál borsikafű
4-5 gerezd fokhagyma reszelve
1 db vöröshagyma reszelve
5 evőkanál ketchup
2 evőkanál mustár
2 evőkanál méz
1 mokkáskanál kakukkfű
2 evőkanál szójaszósz
2-3 evőkanál olívaolaj
1 kiskanál édes vagy csípős paprika szósz


1-1,5 kg szép húsos , vastag sertés oldalas
2 dl alaplé
Himalája só
1 sütőzacskó


Elkészítés: A húst jól megmosom a csontszilánkokat kézzel ellenőrzöm, hogy mindet lemostam.

A páchoz valókat összekeverem és kanállal vagy kézzel a oldalas mindkét oldalát bekenem vele úgy, hogy egy laposabb tálba teszem. Ezután lefóliázom és 1 napra mehet a hűtőbe.



a pácot rákentem az oldalas mindkét oldalára, olyan nagy, hogy alig fér el a tálban:)


Másnap kiveszem, az egészet sütőzacskóba teszem úgy, hogy a két végét koszorú formába összetűzöm és így helyezem a sütőzacskóba. Egy nagyobb tepsit veszek elő, amiben kényelmesen elfér.

hústűvel összefogva, páclével burkolva



2 órás sütés után a zacskóból átemeltem erre a sütőtálra és 10 percet tovább sütöttem, ropogósra


Előmelegített 200 C fokos sütőben csodálatosan szép vöröses-barnára sütöm. Ez kb, 2 órát vesz igénybe.
oldalas koszorú, ribizli csatnival és répás zabpelyhes-polentával

Ez idő alatt elkészítem a köretet, ami bármi lehet, zöldségek párolva, hagymás törtburgonya, burgonyapüré, párolt rizs de én egy különlegesebb köretet készítek hozzá és ezt az előző blogbejegyzésnél találjátok:  kukoricadarás-zabpehelylisztes-répás -lepény.


Miért különleges? Mert megfelel a makrobiotikus szigorú diéta követelményeinek. Persze lehet nevetni, hogy oldalas mellé?  Hát én majd csak lepényt eszek, de a család többi tagjára nem erőltethetem rá azonnal az egészséges diétát:)

Ünnepivé és különlegessé egy isteni ribizli csatnival teszem:) ezt is azelőző bejegyzésnél találjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése