2012. 06. 24.

RÁCOS RAKOTT TARJA, RÁCTARJA

Egy tepsis étel következik, a ráctarja. Tegnap nem volt húsos étel ezért ma kénytelen vagyok hússal főzni,  mielőtt lázadás törne ki:)

Bármilyen húsból el lehet készíteni, nemcsak tarjából, pl. szűzérmével is nagyon finom. Most a csirkét nem említem, mert újabban megint nem veszek csirkét, nem szeretnék  kurkumában sárgított   kamu tanyasi csirkét "drágáért" venni:-( Marad a tarja, azt is szeretjük és újabban azt vettem észre, hogy a Metró Áruházban  még azt is ráírják a címkére, hogy mikor vágták az állatot.

Legtöbbször ott veszem a húst, mert be van csomagolva, még nem  csalódtam benne, bár  a marhahús, az undorítóan néz ki.
Miért? Mert sok vérrel csomagolják, így ronda sötétbarna, (mint egy máj) de hát majd észreveszik magukat, ha nem fogy, mert én biztosan nem veszek belőle.

rácos rakott tarja

RÁCOS RAKOTT TARJA:
Hozzávalók:


2 kg burgonya
3-4 paradicsom
3-4 paprika
3 db vöröshagyma
húsos szalonna kockára vágva
1-2 szelet tarja fejenként (csont nélküli)
375 ml tejföl 
olaj

őrölt kömény


mázhoz:
megkenem a mázzal a húsokat
2 evőkanál mustár
2 evőkanál ketchup
2 evőkanál olaj

őrölt bors
őrölt kömény
4 gerezd fokhagyma reszelve


Elkészítés: A burgonyát héjában megfőzöm, majd megpucolom.  A csont nélküli tarját vékonyabbra felszeletelem, majd kevés forró olajban kisütöm, csak így natúr. Egy tálra félreteszem.


A sütőt előmelegítem 185 C fokra. Egy közepes méretű tepsibe beleszórom az apró kockákra vágott szalonnát, egy kevés olajat még hozzáöntök. Erre egy sor krumplit szeletelek, erre a hagymát karikázom rá, majd  a paradicsomot és a paprikát vágom rá, szintén karikákra. Megsózom.


befedem egy réteg krumplival
Egy tányérban összekeverem a máz hozzávalóit és ecsettel az elősütött húsok mindkét oldalát bekenem vele, majd a tepsibe teszem úgy, hogy lehetőleg egyenletesen legyen elosztva. 




kézzel lenyomkodom, majd tejföllel lekenem
Erre egy újabb sor karikára vágott krumpli következik. Amikor készen van akkor a kezemmel egy kissé lenyomkodom, hogy laposabb és egyenletesebb legyen.




megsült
Az egészet megkenem egy nagy doboz tejföllel, majd abból az olajból, amiben a húst kisütöttem, csurgatok a tetejére.






Előmelegített sütőben 50 perc alatt szépen megsül. Mielőtt felszeletelem, hagyom egy kicsit állni, ezután én 6 egyenlő részre osztottam.
Uborkasalátával vagy kovászos uborkával nagyon fincsi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése