2011. 09. 17.

KÖRTÉS KACSASÜLT

Tegnap találkoztam először ezzel a gyönyörű, illatos körtével (piros Vilmos körte), persze az ára már nem volt olyan szép (829 Ft/kg), de ebből teszek a kacsasült mellé és ennek megfelelően ízesítem.

KÖRTÉS KACSASÜLT:
Hozzávalók:


2 db kacsacomb
2 db kacsamell
1 db hagyma
2 db vilmos körte
fahéj rúd
szegfűszeg
szegfűbors
majoránna
rozmaring

0,5 dl félédes bor


Elkészítés:A kacsa darabokat megmosom, a bőrét bevagdosom és a fűszerekkel meghintem és ráfektetem a reszelt hagymára.

A körtét feldarabolom, majd azt is a kacsára teszem, a bort aláöntöm, lefedem és a hűtőbe teszem pár órára.

A sütőt előmelegítem 190 C fokra.

A sütőtálat letakarom alufóliával és 80 percet sütöm fólia alatt, majd leveszem a fóliát, a felesleges levet pecsenyeszívóval leszívom és visszatolom a sütőbe, hogy szépen megpiruljon.

Fél óra múlva a körte szeleteket leveszem róla, hogy még egészben maradjanak és még egy kicsit sütöm tovább a kacsát.

Ha kellően megpirult, akkor krumplipürével, párolt lila káposztával és a körte szeletekkel tálalom.


Nagyon finom volt, egy baja volt csak, hogy hárman voltunk rá és még ettünk volna egy kis husit:))





2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a receptet, isteni lett a vacsora! Annyit változtattam rajta, hogy majoránna és rozmaring nem volt itthon, ezért őrölt szerecsendióval hintettem meg, szerintem így sem rossz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egészségetekre! Jó Neked, hogy vacsira tudsz ilyesmit enni. Én újabban krumplipürére vagyok utalva, mert epeműtét előtt állok.

      Törlés