2011. 09. 10.

GYÜMÖLCSRIZSES SÜTI MEGSÜTVE

Most egy olyan sütit osztok meg, ami nem az lett aminek indult. Valahogy úgy emlékeztem, hogy van még itthon habtejszín és neki is kezdtem a gyümölcsrizs főzésének és jégen már ki is hűtöttem, amikor a tejszínért nyúltam volna, de nem volt sehol és akkor eszembe jutott, hogy a múlt heti kókuszos tortához mindet elhasználtam. Sebaj, akkor azzal sütök ami van, és így született a következő süti:


SÜLT GYÜMÖLCSRIZSES SÜTI, ASZALT GYÜMÖLCSÖKKEL:
Hozzávalók:
Tésztához:
5 db tojás
5 evőkanál cukor
5 evőkanál liszt
5 dkg margarin
1 csomag sütőpor
pici só


Gyümölcsrizshez:
3 dl rizs
1 csomag vaníliás pudingpor
10 dkg aszalt sárgabarack
5 dkg mediterrán mix
1 citrom reszelt héja
3 evőkanál cukor
375 ml tejföl 20 %
rum vagy rumaroma
6 dl tej


5-6 evőkanál házi sárgabarack lekvár


Elkészítés: A gyümölcsrizzsel kezdek: Egy nagyobb edényben a megmosott rizst felteszem kevés vízben főni, állandóan kevergetem és a vizet pótolom ha szükséges. Amikor félig megfőtt a rizs, hozzáadom az aszalt gyümölcsöket, a barackot apróra vágva, a reszelt citromhéjat. Tovább kevergetem. Közben a pudingport  is kikeverem egy kevés tejjel és a cukorral, a maradék tejet pedig hozzákeverem a rizshez illetve a pudingos cukros keveréket is, megvárom, hogy felforrjon és besűrűsödjön, majd rögtön lehúzom a tűzről és kihűtöm, kevergetés mellett. Ezután belekeverem a tejfölt és a rumaromát.

A tésztához a sütőt előmelegítem 180 C fokra. Hagyományos piskótát készítek 5 tojásból: a tojások fehérjét kevés cukorral kemény habbá verem, a sárgáját a többi cukorral és margarinnal szintén jól kikeverem, majd beleszitálom a lisztet és a sütőport végül a fehérjehabot. Egy nagy tepsit sütőpapírral kibélelek, ebbe öntöm bele a tésztát és kb. 12 perc alatt megsütöm. Kiveszem és még melegen megkenem a barack lekvárral, majd rákanalazom a tejföllel fellazított gyümölcsrizst. Aszalt sárgabarack csíkokkal díszítem a tetejét.

Visszatolom a sütőbe és további 20 perc alatt készre sütöm. Hagyom kihűlni és csak utána szeletelem.


Ha lett volna itthon habtejszínem, akkor egy hasonló sütit készítettem volna, a tésztája szintén piskóta lett volna alul és felül, a töltelék pedig a kihűtött gyümölcsrizs tejföl helyett felvert és fixált habtejszínnel  és akkor nem sütöttem volna meg csak a piskótát, de így is egy nagyon könnyű és finom sütit kaptam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése