2012. 05. 01.

GRILLEZETT KACSAMELL ÉS MEDITERRÁN ZÖLDSÉGEK, TZATZIKI SALÁTA

Nyári melegben egy nyárias étellel rukkolok elő. Volt itthon hízott kacsamell, amit ma felszeletelve teszek el pácolódni  és grillen fogom majd megsütni. Így még nem csináltam eddig, mindig sokáig szoktam a kacsamellet sütni, hogy puha legyen, na kíváncsi leszek, hogy így milyen lesz.

A végeredmény:


GRILLEZETT KACSAMELL ÉS MEDITERRÁN ZÖLDSÉGEK, TZATZIKI SALÁTÁVAL:
Hozzávalók:
pácolódnak a kacsamell szeletek
hízott kacsamell személyenként fél-1 db


Pác:
olívaolaj
reszelt fokhagyma
borskeverék durvára darált
bazsalikom
rozmaring


1-2 db karcsú padlizsán
1-2 db cukkini



Salátához:
1-2 db kígyóuborka
a saláta már besózva:)
4-5 gerezd fokhagyma
4 dl joghurt

kapor
cukor
1 citrom leve vagy almaecet
őrölt fehér bors






Elkészítés: Először a pácot készítem el egy fedeles üvegtálban,(bőven, mert a zöldségeket is ebben az olajban forgatom meg) majd ebbe teszem a felszeletelt és a zsíros résznél kockára bevagdalt kacsamell darabokat.  lefedem és másnapig a hűtőbe teszem.

A cukkinit és a padlizsánt megmosom, ezt is felszeletelem 7-8 mm-es darabokra, majd besózom és egy tálcán szintén a hűtőbe teszem, felhasználásig. (Elég sütés előtt 1-2 órával előkészíteni)

padlizsán és cukkini szintén besózva:)
A kontakt grill sütőlapjait vékonyan beolajozom, majd amikor jó forró, ráteszem először a kacsamelleket, pár perc alatt rozé-re sül, ekkor kiveszem , tálra szedem, (itt a levét elereszti), majd visszateszem pár percre újra a grillbe, mert nem szeretem csak átsülve. A végén megsózom, vett a Guszti Himalája kősót,( most azzal nagyképűsködöm:).

rácsra kerültek


itt még rozé, így nem szeretem:)

Ez idő alatt a zöldségeket a pác-olajban megfürdetem, borskeverékkel meghintem , a hőmérsékletet közepesre állítom és a grillen pár perc alatt megsütöm.

olaj fürdőznek a cukkinik





nyam nyam

A salátához az uborkát megmosom, a héját levágom, majd nagyobb lyukú reszelőn, lereszelem egy üvegtálba. Sózom, reszelt fokhagymával ízesítem, kaprot keverek hozzá és állni hagyom, hogy levet eresszen.
20 perc után a kezemmel kinyomkodom a levét és hozzáadom a joghurtot, cukrot, borsot, citrom levét és összekeverem. Készen is van.

Hát nagyon jól esett és a kacsa melle, hogy a lényegre térjek, NEM VOLT KEMÉNY! Tehát ezentúl, ha könnyű, gyors ételt szeretnék,- de kacsát-, akkor majd így csinálom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése