2012. 05. 05.

TÚRÓS KUGLÓF CSOKIVAL, ASZALT GYÜMÖLCSÖKKEL, DIÓVAL

Már megint édesség éhségem van:-( Arra gondoltam, hogy valamilyen túrósat kellene csinálni, aztán  a gyümölcskenyér jutott eszembe, vagy talán kalácsot? Guszti azt mondta, hogy süssek kalácsot, de formában. Jó, de ha formában akkor már kuglófot, úgyis olyan régen nem használtam már a kuglóf sütőt.

Egyszerű kevert tészta lesz, de rakok bele mindenfélét amit találok itthon.




túrós kuglóf, minden jó-val


TÚRÓS KUGLÓF CSOKIVAL, ASZALT GYÜMÖLCCSEL, DIÓVAL:
Hozzávalók:
25 dkg túró
25 dkg margarin
25 dkg liszt
18 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
4 db tojás
pici só
1 csomag sütőpor
1 citrom reszelt héja
csipetnyi ánizs mag
5-7 dkg étcsoki kockára vágva
2 marék dió, durvára törve
2 marék görög mazsola
2 marék vörös áfonya


Forma kikenésére:
2 dkg margarin
zsemlemorzsa
Máz: 
porcukor
citromlé


Elkészítés: Két tállal dolgozok, egyikbe a tojások fehérjét, kevés cukorral és sóval, kemény habbá verem. A másikba kerül a többi hozzávaló ezt kikeverem, majd beledolgozom a fehérjehabot is.

A sütőt előmelegítem 175 C fokra. A kuglóf formát belülről kikenem margarinnal és meghintem zsemlemorzsával.
Ebbe kanalazom bele a túrós kuglóf masszát. A tetejét elegyengetem, majd betolom a sütőbe kb. 50 perce.


Amikor megsült, hagyom kihűlni és csak azután borítom ki tányérra. A tetejére egy pár kanál porcukorral és kevés citromlével készítek egy kevés cukormázat, amit csak a tetejére rákenek, díszcukorral kirakom és készen is van.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése