2012. 05. 12.

PUHA KAPROS-TÚRÓS LEPÉNY

Júniusban lesz 1 éves a blogom.
Ez idő alatt szerintem elég sok receptet tettem fel. Biztosan észrevettétek, (már aki olvassa:)), hogy viszonylag kevesebb a klasszikus recept, próbálok inkább mindig valami újjal előrukkolni.   Miután ide leírtam a friss receptet, azután rögtön elküldöm a Mindmegette-nek is, ahová viszont már 2,5 éve küldöm a receptjeimet. Na, gyorsan meg is néztem, ott már 383 db receptem van feltöltve, itt a soron következő a 229.

Na és akkor jöhet a puha kapros-túrós. Tapasztaltam, hogy a túrós sütikhez ha búzadarát adok, az csak akkor jó, ha viszonylag hamar el is fogy az étel, mivel ha hűtőbe teszem , akkor a töltelék megkeményedhet. Régebben olvastam  - és sokszor használom is -, hogy  dara helyett főtt krumplit tesznek hozzá. Most mind a töltelékbe, mind a tésztába is tettem, elrontani biztosan nem fogja.

A cukor mennyisége mind a tésztába, mind pedig a töltelékbe viszonylag kevés, ezt mindenki igazítsa az ízléséhez.

puha kapros túrós lepény (telített színek)


puha kapros túrós lepény (eredeti színek)



PUHA KAPROS-TÚRÓS LEPÉNY:
Hozzávalók:
tészta, töltelékhez valók, főtt krumpli
tészta:
30 dkg margarin
80 dkg liszt
18 dkg cukor
2 dl tejföl
1 db tojás
1 csomag sütőpor
1 db főtt burgonya áttörve (ez olyan 2 evőkanálnyi mennyiség)



Töltelék:
0,5 kg túró
2 dl tejföl
2 csomag kapor
töltelék
1 csomag vaníliás cukor
15 dkg cukor
5 db tojás
3 db burgonya megfőzve, áttörve
1 citrom reszelt héja
pici só
5 dkg mazsola


Elkészítés: A 4 db közepes méretű burgonyát megpucolom, felkockázom és enyhén sós vízben megfőzöm. Ezután leszűröm és burgonyanyomóval áttöröm. A negyedét a tésztához adom, a többit majd a töltelékhez.

A tésztához valókat egy tálban összekeverem. A sütőt előmelegítem 180 C fokra. A sütő saját tepsijét vékonyan kikenem margarinnal és ebbe belenyomkodom a tésztát, majd 15 percet elősütöm.

az elősütött tésztára kenem a tölteléket

Amíg sül a tészta elkészítem a tölteléket. A tojásokat szétválasztom és a fehérjét kemény habbá verem.
A többi hozzávalót egy másik tálban keverem össze, végül óvatosan beleforgattam a fehérje habot is.


megsült, de kevésnek látom a tölteléket, lehetett volna dupla mennyiség is


Az elősütött tésztára kanalaztam a laza tölteléket, elsimítottam, majd visszatoltam a sütőbe és további 35-40 percet sütöttem.

Miután elkészült,( bár nagyon fincsi ), de vagy a tészta mennyigét kellene lefelezni és kisebb tepsiben megsütni, vagy a tölteléket megduplázni, mert egy picikét vékonynak találom  a túrót rajta.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése