2012. 05. 09.

BARACKOS-TÚRÓS HÁZTETŐ

Ez a süti a múltkori epres-barackosnak a testvére:) Most nem volt itthon eper, így aztán egy picit megvariáltam, de lényegében ugyanaz.


BARACKOS-TÚRÓS HÁZTETŐ:
Hozzávalók:
Tészta:
5 db tojás
5 evőkanál cukor
1 evőkanál kakaópor
4 evőkanál liszt
fél csomag sütőpor
pici só
Krém:
0,5 kg túró
2 dl habtejszín
1 csomag habfixáló
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja és leve
középre teszem szorosan a gyümölcsöt
15 dkg porcukor
Tetejére:
4 evőkanál cukor
2 evőkanál kakaópor
3 evőkanál víz 
5 dkg margarin

1 doboz őszibarack konzerv

Elkészítés: A tésztához a tojásokat szétválasztom, a fehérjéből kemény habot verek egy pici cukorral és sóval. A sárgájához hozzákeverem a többi cukrot és a kakaóport, majd habosra keverem, hozzáadom a lisztet és a sütőport illetve a tojáshabot is óvatosan beleforgatom.

A sütő saját tepsijébe sütőpapírt teszek, erre öntöm a piskóta tésztát, elsimítom és előmelegített 180 C fokos sütőbe 12 perc alatt készre sütöm, majd kiveszem és hagyom kihűlni.



A krémhez a tejszínt a habfixálóval kemény habbá verem. Egy másik tálban a túrót, porcukrot, vaníliás cukrot, citrom levét és héját összekeverem. Ezután hozzákeverem a felvert tejszínhabot is.


A kihűlt piskótából 3 csíkot vágok. Egy tálcára rakom az alsó csíkot, erre kenem a túrókrém felét, majd a feldarabolt barack befőttet rakom szorosan a közepére egy sorban. A maradék túrókrémmel befedem, háztető formára púpozva, majd a két megmaradt piskóta csíkkal befedem.

Elkészítem a csokimázat, a cukrot és a vizet a kakaóporral felmelegítem, majd amikor már nem érzem a cukorkristályokat, belekeverem a margarint, lehúzom a tűzről, elkeverem és rákenem a tészta tetejére, kanállal vagy késsel elsimítom és készen is van.

1 megjegyzés:

  1. Megsütöttem a barackos-túrós háztetőt úgy, hogy én roládot formáltam, a többit változatlanul hagytam, nagyon finom lett. Divatba hozom nálam.

    VálaszTörlés