2012. 05. 06.

TAVASZI SÜLT CSIRKE, MEDITERRÁN ZÖLDSÉG KÖRETTEL

A tegnapi májas-gombás-borsós tarja isteni finom volt, de éjjel aztán rettenetesen szenvedtem, most már biztos, hogy megint epegörcsöm volt. Az utóbbi pár hónapban ez már  harmadik. Ma reggel a Guszti hozott Cholagol cseppeket, hogy legközelebb már valami legyen itthon, mert semmink sem volt:-(

Hát éppen ezért ma egy diétásabb, könnyebb étel következik, mert nem merek enni. Annyira egyszerű, hogy szinte szégyenlem feltenni, de van benne egy "ötlet", amit a tegnapi kuglóf sütés adott. Mivel elég nagy a forma, ma megpróbáltam a pipit ráhúzni, ami valamennyire sikerült is, bár inkább ülő helyzetben van, de nekem tetszik:)
tavaszi sült csirke, mediterrán zöldségkörettel, sült krumplival


TAVASZI SÜLT CSIRKE, PROVANCE-I ZÖLDSÉGKÖRETTEL:
Hozzávalók:
kafa ez az üres tálca a kép közepén, de ezen fogom majd fűszerezni:)
1 db tanyasi csirke
1 db vöröshagyma
olaj
Fűszerek:
fokhagymás bors
borskeverék durvára darálva
bazsalikom

kakukkfű
gyömbér
majoránna


Köret:
Provance-i zöldségkeverék
olaj
bazsalikom

burgonya


Elkészítés: A csirkét alaposan megmosom, a püspök falatját és a szárnya végét mi nem szeretjük,(de a macskák sem) ezért ezt levágom, majd a felsorolt fűszerekkel alaposan, kívül-belül megszórom.

szépen ül a pipi:)


A sütőt előmelegítem 220 C fokra. (Persze előtte megnéztem, hogy befér-e majd a csirke állítva)
A kuglóf formát alufóliával kibéleltem, majd a befűszerezett csirkét ráültettem. Sajnos a lába nem fért bele, így ülő helyzetbe maradt, a hóna alá tettem egy-egy karika hagymát, majd olajjal meglocsoltam és az egészet alufóliába burkoltam.



A meleg sütőbe toltam és 60 percig rá sem néztem. Ezután a fóliát levettem és a bőrét szép pirosra, ropogósra sütöttem ez további 70 perc volt.

1 óra a fólia alatt, majd levettem a fóliát, akkor így néz ki:)


újabb 1 óra, hogy készre süljön


A zöldségköretet készen lehet kapni, így egy serpenyőbe olajat tettem (vajjal finomabb, de most az epém miatt nem használok vajat) erre szórtam a zöldségeket, bazsalikommal, sóval meghintettem és fedő alatt megpároltam, lehetőleg roppanósra, bár a padlizsán sosem fog roppanni és az van benne.:)

egy pici krumplit is sütöttem mellé


Hát ennyi volt, talán még annyit, hogy a zöldségköretnél szeretem a rozmaringot is használni, de az sokkal intenzívebb mint a bazsalikom, és most egy kicsit gyengébb ízt szerettem volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése