2012. 05. 28.

PIRÍTOTT CSIRKEMELL CSÍKOK KARAMELLIZÁLT ANANÁSSZAL-ZÖLDSÉGEKKEL

Hasonló étel következik, mint tegnap, de friss ananászt vettem és ezt is belerakom. Az ananász mellé meg jól illik a kókusz és a tejszín.

Az arányokra figyelni kell, hogy az ízek harmonikusak legyenek és az édes ízek ne domináljanak túlságosan.

Nagyon szeretem az ehhez hasonló könnyű ételeket amik szemnek és szájnak is tetszetősek:)
pirított-pácolt csirkemell csíkok ananásszal-zöldségekkel-kókusszal-tejszínnel

ugyan az, de ezt ettem én:)
PIRÍTOTT CSIRKEMELL CSÍKOK KARAMELLIZÁLT ANANÁSSZAL-ZÖLDSÉGEKKEL:
Hozzávalók:
pác:
olaj
szójaszósz
3-4 gerezd fokhagyma reszelve
1 kis vöröshagyma reszelve
curry por
ujjnyi gyömbér reszelve
őrölt fehér bors
darált chili


1 egész csirkemell

1 db friss ananász fele
4 dkg vaj
1 evőkanál cukor vagy méz

3-4 dkg kókusz reszelék
3-4 dl mediterrán zöldség keverék
2 dl tejszín
vajon karamellizálom az ananász kockákat

őrölt gyömbér

Köret:
3 dl rizs


Elkészítés: A csirkemellet lefejtem a csontról és vékonyabb csíkokra vágom. A pácot elkészítem egy fedeles tálba, összekeverem a csirkemellel, lefedem és hűtőbe teszem másnapig.

Az ananászt megpucolom és levágom a középső torzsa részéről. Kisebb kockákra vágom, majd a felét 4 dkg vajon egy evőkanálnyi cukorral karamellizálom. Folyamatosan keverem, hogy le ne égjen.

már pirul a csirkemell
A körethez a rizst megmosom, lecsepegtetem, majd olajon kissé megpirítom, sózom, kevés petrezselyem levelet is szórok hozzá. 4,5 dl forró vízzel felöntöm, lefedem és pár perc forralás után elzárom, magától elkészül a rizs.

zöldségekkel, kókusszal és tejszínnel felöntve, csak a végén adom hozzá az ananászt
Egy nagyobb serpenyőben a pácolt csirkemelleket hirtelen kisütöm, hozzáadom a mediterrán zöldségeket, ezzel tovább keverem, sózom, őrölt gyömbérrel meghintem, majd kókuszreszelékkel megszórom és ezzel is pirítom egy keveset. Végül belekeverem a karamellizált ananász kockákat (keveset hagyok díszítésre) és felöntöm 2 dl tejszínnel. Egyet forralok rajta és készen is van.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése