2012. 05. 24.

TÖRÖK CITROMOS-ÁFONYÁS GRÍZES SÜTI

Ezt a receptet tegnap olvastam és annyira megtetszett az egyszerűsége, hogy ma megvettem azt a pár dolgot, ami kell hozzá és gyorsan meg is csinálom. A Guszti azt mondta, hogy valamire hasonlít az íze, hát persze, a császármorzsára lényegében, de az ízesítése egy kicsit különbözik:)

Jó nagy tepsivel csináltam, de másnak inkább azt javaslom, hogy fele mennyiséggel készítse, mert túl sok lett!

török citromos-áfonyás-grízes félholdak
ezeket kockára vágtam




TÖRÖK CITROMOS-ÁFONYÁS GRÍZES SÜTI:
Hozzávalók:  1 nagy tepsihez:
1 kg búzadara
25 dkg margarin
4 dl joghurt
4 dl tejföl
2 dl tej
45 dkg cukor
5 db citrom reszelt héja
5 db  citrom leve
1 csomag vaníliás cukor
7 db tojás
8 dkg vörös áfonya
1 csomag sütőpor
kókuszreszelék


Elkészítés: A sütő méretének megfelelő nagy tepsit sütőpapírral kibélelek. Egy nagy tálban összekeverem a joghurtot a tojással, tejföllel, tejjel búzadarával, 20 dkg cukorral, a reszelt citromhéjjal, 3 citrom levével, olvasztott margarinnal és a sütőporral. Végül az áfonyát is belekeverem.

a masszát a tepsibe öntöm, elsimítom


A tepsibe öntöm, a tetejét elsimítom, majd előmelegített sütőben 180 C fokon 45 percet sütöm.


megsült, sziruppal leöntöm és kókuszreszelékkel meghintem


Közben a maradék 25 dkg cukrot, 2-3 dl vízzel és 2 citrom levével felforralom, 5 percig főzöm, majd lehúzom a tűzről és hagyom kihűlni.



Amikor a süti elkészül, akkor ezt a szirupot még a tepsiben ráöntöm a süti tetejére. Rögtön meghintem a kókuszreszelékkel. Hagyom kihűlni, majd felkockázom.

hidegen és langyosan is fincsi




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése