2012. 10. 06.

HAGYMÁS ROSTÉLYOS ÉS VOLTAM MACSKAKIÁLLÍTÁSON

A cím talán nem is pontos, hogy hagymás rostélyos, mert a hús szeleteket kuktában készítettem el, de most a lényeg a hagymán volt, mert egy újabb módszert próbáltam ki a hagymára és ez be is vált, mint majd a képeken látni fogjátok.

Mindig az volt a problémám a hagymával, hogy nem volt elég száraz és nem ropogott, mert az elektromos sütővel, olajban sütve nem tudok akkora hőt produkálni, mint amekkora szükséges lenne és megszívta magát olajjal , plöttyedt lett stb. Na ez a módszer elég jó:)

Csak 3 szelet húst készítettem,  mert most ketten vagyunk és én nem merek húst enni az epém miatt, közeleg a műtét, jó lenne addig kihúzni:)




hagymás rostélyos a fincsi ropogós hagymákkal:)

HAGYMÁS ROSTÉLYOS:
Hozzávalók:
3 szelet fehérpecsenye
5 evőkanál házi lecsó (1:1 a paprika és a paradicsom meg a hagyma)
1 db vöröshagyma
mustár
őrölt bors
durvára darált színes bors
fűszerpaprika

Köret: krumpli püré


Pirított hagyma:
4-5 db vöröshagyma
liszt
sütőpapír
kevés olaj

Elkészítés: Egy kuktába teszem a házi lecsót, a vöröshagymát és addig keverem amíg a hagyma megfonnyad.  Közben a hússzeleteket lemosom, már elő van készítve, megtisztítani nem kellett, bekenem mustárral, meghintem kétféle borssal és ezt is a kuktába teszem, rázogatom, majd amikor egy kicsit megkapta a hő, megszórom fűszerpaprikával, sózom,  felöntöm 1,5 dl vízzel, majd lezárom és 1 órát főzöm.


a lisztezett hagyma az olajos sütőpapíron, mehet a sütőbe

Amikor elkészült a fedőt leveszem róla és a szaftot besűrítem.

A krumplipürét epekímélés miatt most olívaolajjal készítettem és tejjel, de hagyományos módon.

A pirított hagymához a sütőt előmelegítem 140 C fokra. Egy nagyobb tepsit kibélelek sütőpapírral és vékonyan még be is olajozom. A hagymákat megpucolom és zöldség szeletelőn felkarikázom, egy tálba teszem és lisztet hintve rá, a kezemmel jól átforgatom, megpróbálom az összetapadt szeleteket is szétválasztani.

már majdnem készen van


tudom, hogy sült krumplival az igazi, de az epém miatt most nem lehet:-(
Betolom a sütőbe és légkeveréssel elkezdem sütni, szárítani. 10 perc után egy lapáttal átforgatom és folytatom addig amíg szép karamell barna nem lesz a nagy része. Ekkor lekapcsolom és hagyom kihűlni.


MACSKAKIÁLLÍTÁS:


Ő Capone (talán ő lesz a papa)
Capone Interchampion lett!
Siettem, mert ma mindenképpen ki akartam menni a macskakiállításra, beszélni az Ivettel (Beloved Dreamcoon Cattery) , hogy szeretnék egy vörös kandúrt az Ő gyönyörű Dalinda nevű  Maine Coon nőstényétől.


Ő a Loyalcoon-os Vajda Erika gyönyörű baba cicája
Persze közben el is sírtam magam, ráadásul nem is egyszer, mert bár Dalindát nem láthattam, de láttam Caponét, egy Cseh import kandúrt aki nagyon fiatal, de már gyönyörű és olyan hízelkedős drágaság, hogy természetesen eszembe jutott szegény Ramszi-m.

Ő is olyan nagyon hízelkedős, de azért uralkodó típusú macska volt. Minket nagyon szeretett, de a többi cicával éreztette a erőfölényét, ha kellett, ha nem. Mindenhonnan kitúrta őket, elette a kajájukat, de  a sajátjára inkább ráfeküdt, ha már nem bírta megenni:) Olyan édes trüttyögő mütyi volt:) Rengeteg nevet aggattunk rá, mindegyikre hallgatott: trütyi, pigi malacka, amci, ramszi, mackó, kutyu, stb. 

A maine coonok  szerintem mindenben a leg- leg- macskák. Nagyok, szépek, értelmesek, kedvesek, komolyan mondom, hogy semmivel sem kevesebbek mint a kutyák, legfeljebb nem olyan alázatosak, de igenis értik, hogy mit akarunk tőlük, mit mondunk nekik stb. Persze 4-ből nálunk is csak 1 volt a kiemelkedően értelmes, de volt olyan szerencsénk, hogy megtapasztaltuk. Ő volt a Ramszi.


Ő is Loyalcoon de már megvan a gazdija, ugye milyen szép a fehér csíkja?
Mondjuk minden nap gondolok rá, mert a melóhelyemen ott van a képe és állandóan látom, így nem is tudom kiverni a fejemből a gondolatot, hogy nem élet az élet vörös kandúr nélkül.

Ő egy óriási bengáli kandúr

ők talán oroszok voltak?
egy szép maine coon, már a bírálatra vár

orientális sziámi
ez is orientális csak csokis színű

ő is gyönyörűséges, de azért a maine coonok viszik nálam a pálmát

egy szép nagy krém-ezüst maine coon, biztosan kandúr, mert olyan nagy:)

a holland bíró a maine coon kölyköket bírálja
a bíró, Capone, Ivett  és egy lengyel vörös kandúr
ilyen cicus is volt
a nagydarab bácsi a kopasz cicusához öltözött, ezek a cicák a ketrecben fel voltak öltöztetve:)
Loyalcoon baba, azt hiszem ő eladó, olyan édesen megadóan tűrte a bírálatot
Az Ivett azt mondta, hogy nagy valószínűséggel olyan sötét vörös kandúrja nem lesz Dalindának, amilyenre vágyom, mert szürke kandúrral tette össze, de majd meglátjuk, lesz a Xyliának és a Caponénak, ők mindketten sötét vörösek:):)




Azután amikor hazajöttem nekiálltam a BOUNTY sütinek, aminél szintén kipróbáltam egy huncutságot.
a krémet már reggel megfőztem 


A tepsibe tett sütőpapírt meghajtottam hosszában, így a kakaós és a sima piskótát egyenes vonalban tudtam elválasztani, ami a szeletelésnél szebb, mint amikor beleöntöm az egyiket és melléöntöm a másikat, mert akkor biztosan nem lesz arányos és egyenes.

bounty süti
BOUNTY SÜTI  EGYSZERŰEN:
a sütőpapírt meghajtottam, elválasztásnak
 krém:
5 dl tej
1 csomag vaníliás pudingpor (főzős)
10 dkg kókusz reszelék
kevés rumaroma
4 evőkanál cukor

2 dl habtejszín
1 csomag habfixáló
1 evőkanál porcukor

Tészta:
6 tojás
5 evőkanál liszt
1 evőkanál holland kakaópor
2-3 evőkanál tej
6 evőkanál cukor
1 csomag sütőpor
pici só

Elkészítés: A tésztához a tojásokat szétválasztom, a fehérjét pici sóval és kevés cukorral kemény habbá verem. A sárgáját a többi cukorral jól kikeverem, majd hozzáadom a lisztet , sütőport és a fehérjehabot is.

A sütőt előmelegítem 180 C fokra. A sütő saját tepsijébe a képen látható módon hosszában egy csíkot hajtok, hogy így elválaszthassam egyenesen a két színű piskótát. A kisebbik részbe öntöm először a sárga piskótának az 1/3-ad részét , ezután egy kis pohárba teszem a meleg tejet és a kakaóport, összekeverem, belecsurgatom a tésztába, elkeverem és ezt a kakaós masszát öntöm a tepsi másik részébe. Elsimítom és mehet a sütőbe 12 perc alatt megsül.

Ezután kiveszem és hagyom kihűlni, majd a kakaós részt hosszában elfelezem, így lesz alul egy kakaós lap, középen egy sárga lap és a tetejére is egy kakaós lap jön.

A krémhez a pudingot hagyományos módon megfőzöm, de teszek bele még 10 dkg kókuszreszeléket is a tejbe. Hagyom kihűlni, ha kihűlt egy kis rumot vagy rumaromát keverek bele.

A krémhez, hogy fellazítsam egy habtejszínt kevés cukorral és egy habfixálóval kemény habbá verek és ezt összekeverem a kihűlt kókuszos pudinggal.

A lapokat megkenem a krémmel, a tetejére és az oldalára is hagyok. Meghintem  a tetejét kókuszreszelékkel majd egy kevés csokimázat csinálok és azzal lecsurgatom a tetejét. Készen is van.

Ezt a sütit nagyon kedvelik a gyerekek, könnyű elkészíteni, viszont nagyon fincsi:)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése