2012. 10. 19.

GYÜMÖLCSÖSPISKÓTA GYÜMÖLCSRIZZSEL TÖLTVE


Halmozom az élvezeteket:) Először csak egy sima lekváros piskóta tekercsre gondoltam illetve nagyon megkívántam a gyümölcsrizst.

Mire nekikezdtem, már variáltam, a sima piskóta nem volt jó, tettem bele aszalt gyümölcsöket. Míg a piskóta sült, elkészítettem a gyümölcsrizst és úgy döntöttem, hogy még jobb lesz, ha a tésztát töltöm meg vele.

gyümölcsös piskóta gyümölcsrizzsel töltve
Hát így is történt:)

GYÜMÖLCSÖSPISKÓTA   GYÜMÖLCSRIZZSEL TÖLTVE:
Hozzávalók:
tészta:

7 db tojás
7 evőkanál cukor
2 evőkanál tej
7 evőkanál liszt
1 csomag sütőpor
1 citrom reszelt héja
pici só
2 marék arany mazsola
2 marék aszalt papaya kocka
2 marék kandírozott narancshéj

Gyümölcsrizs:

3 dl rizs
víz
6 dl tej
1 csomag főzős vanília puding
2 evőkanál cukor
1 mokkáskanál őrölt zöld kardamom
1 mokkáskanál őrölt fahéj
1 narancs reszelt héja
pici só
2 marék aranymazsola

Tetejére:
barack lekvár

Elkészítés: A gyümölcsrizzsel kezdem: egy lábosban felteszek kb 7-8 dl vizet forrni, majd beleszórom a megmosott, lecsepegtetett rizst.


Néha megkeverem és puhára főzöm. Ezután hozzáöntöm a tejet, a fűszereket, a narancshéjat és forralom tovább, majd amikor már felforrt, akkor rakom bele a kevés tejjel és cukorral elkevert vanília pudingport. Végül a megmosott mazsolát is hozzáadom.


A piskótához egy nagyobb tálba ütöm a tojásokat és a cukorral meg a tejjel keverőgéppel 10 percig keverem, ez idő alatt jól felhabosodik. Hozzászórom a lisztet és a sütőport, elkeverem, majd az aszalt gyümölcsöket is belekeverem.
kockákat vágtam belőle, mert jó magas lett:)
A sütőt előmelegítem 180 C fokra. Egy közepes méretű (33 x 35 cm) tepsibe sütőpapírt teszek , majd beleöntöm a piskóta masszát. Tűpróbáig sütöm, ez kb. 25 perc, majd kiveszem és hagyom kihűlni.


puha piskóta, puha töltelék, ez jó párosítás:)

Amikor a piskóta kihűlt, elfelezem keresztben, majd az egyik lapot tálcára teszem. Mivel elég vastag így a vastagságát is megfelezem és megtöltöm az elkészült gyümölcsrizzsel.

A tetejére pár kanál baracklekvárt teszek.

Hűtőbe hagyom dermedni és csak ezután szeletelhető.

Lehetne variálni, hogy csokit csurgatok a tetejére vagy valamilyen másik mázat, esetleg porcukorral meghintem, de most lekváros lett a teteje, mert ugye lekváros piskótának álltam neki:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése