2012. 10. 23.

GOMBÁS GÖNGYÖLT KARAJ, BACONBE TEKERVE, BROKKOLIS KRUMPLIPÜRÉVEL

Ma is mást akartam főzni, de meggondoltam magam. Az eredeti ötletem egy házi tésztába csomagolt gombás töltelék tejszínes mártással és sajttal.

Mindig olyan nehezen veszem elő a tésztagépet, pedig tudom, hogy tök egyszerű és nem is kell sokat mosogatni, meg 35 perc alatt tutira elkészülök, nem értem miért berzenkedek mindig:)

Aztán meg mikor tegnap  mondtam a Gusztinak, hogy mi a tervem, valahogy nem repesett az örömtől, így nyitva hagytam a kérdést, tele a hűtő, majd csak kialakul valami. Nos ez lett belőle:


karajszeletek gombás töltelékkel, brokkolis krumplipürével

KARAJSZELETEK GOMBÁS TÖLTELÉKKEL, BACONBE TEKERVE:
pirul a gombás töltelék
Hozzávalók:

fejenként 1-2 szelet karaj kiklopfolva
0,5 kg gomba
negyed szál póréhagyma

őrölt bors
2 dl darabos paradicsom konzerv 
oregánó
őrölt babérlevél
2 kiskanál cukor
kevés reszelt sajt
szeletelt bacon 
olaj
a krumplit együtt főzöm a brokkolival
1 db sütőzacskó

Köret:
1 kg burgonya
0,5 kg brokkoli

4-5 dl tej
olívaolaj

Elkészítés: Egy serpenyőben a karikára vágott póréhagymát kevés olajon megpirítom, hozzáadom feldarabolt gombát, sózom, borsozom, fűszerezem és belekeverem a paradicsomkonzervet. Közepes lángon addig pirítom, amíg a gomba a leve elpárolog.



gombás tölteléket és sajtot teszek rá
A karajszeleteket kiterítem, megsózom és mindegyik közepére teszek a töltelékből. Reszelt sajtot is teszek rá, majd összetekerem, hústűvel megfogom és egy-egy baconba tekerem.

közelebbről a gombás töltelék
A sütőt előmelegítem 210 C fokra. Egy sütőzacskóba teszem az elkészült húsokat (nem kell hozzáadni semmi mást), lezárom a zacskót szorosan, megszurkálom pár helyen és betolom a meleg sütőbe, 1 órát sütöm, ennyi idő alatt el is készül.


betekerve a husik


a krumplit áttöröm, olívaolajat adok hozzá
A krumplit megpucolom és felkockázom, a brokkolit is rózsáira szedem, majd sós vízben megfőzöm. Amikor puhák, leszűröm, krumplitörővel áttöröm, olívaolajat adok hozzá (vaj helyett), sózom és forralt tejjel felöntöm.

elkészült a brokkolis krumplipüre


210 C fokon 1 órát sül a hús


amikor megsült, a fóliát szétvágom


fincsi volt:)
A megsült húst kiveszem, felkarikázom, brokkolis krumplipürével és forrázott, tejfölös-fokhagymás-kapros uborkasalátával tálalom.

És akkor jöjjön a mai Bounty süti:

Bounty süti 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése