2012. 09. 29.

TORTADÍSZÍTÉS, MINI TORTÁCSKÁK

Hirtelen döntöttem el, hogy ráérek és elmegyek a Chefparade V. Sas utcai csokiműhelyébe az új tortadíszítés kurzusra. Jó volt, bár egy picivel többet vártam tőle. Azt gondoltam, hogy megmutatják a fondant készítést , de kész fondant-al és színezett marcipánnal dolgoztunk. Persze így is tök jó volt, szokás szerint minden szépen elő volt készítve, kézmosás után neki is kezdhettünk.


ezeket csináltam

A mini tortácskák időszűke miatt már elő voltak készítve: kisütve és lehűtve, mert így könnyebb vele dolgozni. A csokikrém is készen volt, egy nagyon egyszerű, hidegen kikevert krém volt: vaj, krémsajt, porcukor és kakaópor keveréke.

vásárolhatók mindenféle kellékek, alapanyagok, eszközök és szakácskönyvek
3 tortát készített mindenki egy lányosat, egy fiúsat és egy szabadon választottat. 3,5 óra nagyon szűk volt, így ha azt akartuk, hogy mindenki elkészítse mindhárom tortáját, akkor a végére a "fürgeport" bizony be kellett venni:)

sokféle kézműves bon-bon kapható

Már 4. alkalommal vettem részt a Chefparade valamelyik kurzusán, voltam itt a bon-bon készítésen és a Bécsi úton kétszer főzésen. Mindegyiknél jól éreztem magam, de a pálmát a bon-bon készítés viszi, vitte!

rengeteg szakácskönyv, jó hangulat várt minket

sokféle kiszúró forma, rengeteg színes marcipán és előkészített eszközök az asztalon

mindannyian 3 ilyen 2 színű piskóta korongot kaptunk alapnak, ezt töltöttük meg a csokikrémmel

a kenegetés nem bonyolult, a marcipán úgy is eltakarja
készülnek a marcipán cicák, az enyém jó nagyra sikerült, spagetti tartja a nagy fejét:)
az autó formázása is egyszerű, ha megmutatják:) ételfilccel írom rá a számot
a csokis tortácskára marcipán korongot nyújtok keményítővel hintett asztalon, bevonom vele
jobb oldali szomszédom művei, nagyon szépen díszítette őket
ezeket Kopenka csinálta, Ő volt a kurzus vezetője
Ő pedig a bal oldali szomszédom volt, Ő is nagyon ügyes volt:)
amikor elkészültünk, ilyen praktikus dobozokban vihettük haza a tortácskáinkat
közelebbről ez a fiús tortám
ez a saját ihletésű, itt már nagyon kellett sietnem ezért a marcipán megszakadt, el kellett takarnom a sok virággal:)
és a lányos díszítés a "giga" cicával
A színes marcipánt keményítővel hintett asztalon nyújtottuk ki vagy sodortuk ki, a ragasztás egymáshoz tojásfehérjével és ecsettel történt. A nehezebb darabokat spagettivel tartottuk egyben, mint pl. a cica fejét.

Látszik a képeken is, hogy milyen helyes formákat lehetett kiszúrókkal csinálni, a Csiszér Dóri meg is ígérte, hogy pár héten belül lehet kapni náluk is őket, szerintem ez nagy segítség az olyan türelmetlen sütikészítőknek mint én vagyok. A tortát mindig szépen megcsinálom, a díszítéssel nem nagyon pepecselek, így nincs mindig fenn azon a bizonyos I betűn a pont.
jaj de kis helyes"bizsuk"
Majdnem elfejeltettem, hogy kaptam hűségkártyát, aminek az a lényege, hogy 5 alkalom után 50 % engedménnyel vehetek részt a következő villám kurzuson és ez szuper.

Lehet, hogy karácsony előtt majd újra nézek magamnak valamit, mondjuk a macaronok készítése érdekelne.

Persze ha megérem, mert már folyamatban van a következő blog bejegyzés is: az epekövemről, a gyomortükrözésről ahova csütörtökön megyek illetve magáról a műtétről, ami október 25-én lesz ha minden jól megy.

3 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Szia,

    nagyon jók lettek!
    Egy csoporttárs
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.450090291703247.102574.150251245020488&type=3

    VálaszTörlés