2012. 10. 15.

BIRSALMASAJT TALÁN KARÁCSONYIG KITART:)

Pénteken beígérte a munkahelyen a Feri, hogy hoz nekem birsalmát, BIO birsalmát a saját kertjéből!:)

Meg is érkezett a motyó, nagyon örültem neki és siettem haza, hogy még a fodrász előtt gyorsan megcsináljam. Tavaly is készítettem birsalmasajtot és úgy rémlett, hogy nagyon nehéz volt megpucolni és még nehezebb szétvágni, de most kellemes volt a megtapasztalás, hogy vékonyabb volt a birsalma héja és könnyebb is volt a darabolás, talán azért mert friss volt és nem voltak olyan hatalmasra megnőve. Ennek persze még az is az előnye, hogy nem volt annyira grízes vagy ikrás nem is tudom, hogy minek hívják, csak a magház körül volt egy részen, de ezt kivágtam.

Pont most a legjobb megcsinálni, mert kell neki egy jó pár nap, hogy összeálljon és becsomagolva a hűtőbe tegyem a karácsonyi sütikbe tökéletes lesz. Persze majd adok a Ferinek is belőle, ha már ilyen aranyos volt, hogy elcipelte nekem, csakúgy:)

fűszeres birsalma sajt, még frissen



birsalmasajt 10.30.-án, már szinte készen van:)

BIRSALMASAJT, FŰSZERESEN:
Hozzávalók:
bio birsalma
1,5 kg birsalma (megpucolva, kimagozva)
1 db citrom leve
1 kg cukor
1 dl tisztított víz
1 kiskanál őrölt fahéj
1 kiskanál őrölt gyömbér
1 csomag vaníliás cukor

Elkészítés: roppant egyszerű:)

Megpucolom a birsalmákat, majd negyedelem és a magházat is eltávolítom. A negyedeket nagy lyukú reszelőn lereszelem (én sajtreszelőn ledaráltam) egy lábosba, rászórom a cukrot, a vizet, citromlevet, fűszerezem fahéjjal, gyömbérrel és vaníliás cukorral, majd kis lángon, fedő alatt 1 órát főzöm.

a ledarált , megpucolt birsalma ilyen 1 óra főzés után
Egy óra múlva lehúzom a tűzről, botmixerrel pépesítem, (nem kell teljesen, maradhat egy kicsit rusztikus, de ki, hogyan szereti) visszateszem egyet rottyanni a tűzre.

még forrón, botmixerrel pépesítem
Ezután alufóliával bélelt őzgerinc formába és üveg tálakba kitöltöm, hagyom kihűlni, majd szellős helyen tárolom pár napig, ezután tálcára borítom a birsalmasajtokat.
Naponta tiszta tálcára forgatom őket át, lefedve egy gyümölcshálóval az erkélyen, egészen addig, míg már nem ereszt levet és egy vékonyka bőrréteg keletkezeik rajta.

egy őzgerinc forma kevés , kellenek még üvegtálak

bőven ki fog tartani karácsonyig
Amikor kellően kiszáradt, a feldarabolt birsalmasajtokat folpackba csomagolom.
Hűtőszekrény alsó polcán tárolva karácsonyig eltartható.

még levegőztetem őket:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése