2012. 10. 13.

MEGGYES-MÁKOS RÁCSOS PITE ÉS KARAJ PÁROLT ZÖLDSÉGGEL, KRUMPLIPÜRÉVEL FORMÁZOTT TOJÁSSAL

Tegnap nagyon isteni volt a barátfüle, de már egy óra múlva epegörcsöm volt tőle. Közeledik a műtét ideje, (25.-én lesz) és már szinte mindentől begörcsölök:-(

Ezért ma egy olyan kímélő étel következik, amitől azt remélem, hogy nem fog bántani: ezért csak karajt sütök ki natúr, krumplipürével, párolt zöldséggel, céklával és tükör tojással.

Kaptam rengeteg mákot, így a süti egy meggyes-mákos rácsos pite lesz, persze ebbe már tettem a frissen kandírozott narancshéjból is.


meggyes-mákos rácsos pite
MEGGYES-MÁKOS  RÁCSOS PITE:
Hozzávalók:
tészta:
25 dkg margarin
1 dl tejföl
1 tojás
40 dkg finomliszt
13 dkg cukor
1 csomag sütőpor
pici só

töltelék:
1 üveg leszűrt meggybefőtt
1,5 dl meggylé (a befőttből)
a mákos töltelék
1 marék kandírozott narancshéj
25 dkg darált mák
őrölt fahéj
őrölt szegfűszeg
őrölt gyömbér
3 evőkanál házi lekvár (most szilva volt bontva)
2 evőkanál búzadara
pici só
1 csomag vaníliás cukor


Elkészítés: A tésztához valókat összegyúrom és lisztezett asztalra borítom, majd az 1/3 részét levágom, ebből lesznek a rácsok. A nagyobbik részt kinyújtom és egy közepes méretű tepsibe fektetem, csinálok neki egy kisebb peremet is a mákos tölteléknek.

a tölteléket eloszlatom a tésztán
A töltelékhez minden hozzávalót egy lábosba teszek és állandó kevergetés mellet addig melegítem, amíg a cukor elolvad és egy lekvársűrűségű masszát kapok.

mehet a sütőbe
A kinyújtott tésztára halmozom a tölteléket, a megmaradt tésztát kinyújtom, derelyevágóval vékonyabb csíkokat vágok és rács alakban a mákra helyezem.

45 perc alatt megsül

porcukorral még szebb




Előmelegített sütőbe 45 percet sütöm 170 C fokon. Hagyom kihűlni, majd felszeletelem és porcukorral is meghintem.
5 db narancs kandírozott héja, nem vész kárba semmi:)



KARAJ NATÚR SÜTVE, PÁROLT ZÖLDSÉGGEL , TÜKÖRTOJÁSSAL:
Hozzávalók:
4 szelet karaj
4 tojás
20 dkg sombrero zöldségkeverék
(kukoricás, zöldséges, babos)
1 db lila hagyma
liszt
olaj
só 
őrölt bors

Köret:
krumplipüré

Elkészítés: A krumplipürét hagyományos módon készítem, csak vaj helyett olívaolajat teszek bele.

A tükörtojásokat kis gyümölcskosárformákba ütöm, melyeket előtte beolajoztam és a sütőben 150 C fokon készre sütöm. Nem veszem ki forrón, hagyom egy kicsit állni.

tálaláskor gyűrűkbe rakom a krumplit és a zöldséget is
A karajszeleteket kiklopfolom, meghintem sóval és megfogatom lisztbe. Olajban hirtelen kisütöm.



A zöldségeket kevés olajon egy serpenyőben apóra vágott lila hagymával párolom, a fűszerezése csak só és durvára darált színes bors.


Nem fűszereztem túl, hogy kímélő legyen:)

És még nincs vége: még csináltam egy Bounty sütit is. Ezen most annyit változtattam, hogy 7,5 dl tejből és 1,5 csomag vaníliás pudingból készült a krém, kókuszreszelékkel és amikor kihűlt akkor 25 dkg porcukorral habosra kevert margarinnal kevertem ki. Így tartósabb krémet kaptam mint a múlt héten, amikor tejszínhabbal lazítottam fel  pudingot. A Bounty sütit jobb oldalon felül beírjátok a keresőbe és van vagy 3-4 fajta amit felraktam ide:)

bounty süti



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése